lørdag 11. juli 2015

Arne Gunnar Ellevold har trukket seg som Nannestad-trener

Arne Gunnar Ellevold har trukket seg med umiddelbar virkning i Nannestad. Det nyopprykkede laget ligger i bunnen av 4. divisjon, og det er flere årsaker til at Ellevold gir seg. Lokalfotballen tok en prat med «AG».
Nannestad rykket opp i fjor. Nå har Arne Gunnar Ellevold trekt seg som trener (Foto: Espen Bråthen )
På en fin lørdag hadde vi en god og lang telefonprat – en skikkelig fotballprat. Jeg jobbet i Romerikes Blad da Ellevold var på topp som spiller og bøttet inn mål, og Bjerke var et godt 3. divisjonslag.

Med sine seks poeng og med – 49 i målforskjell har det vært en tung retur til 4. divisjon. Ellevold snakket allerede i frustrasjon før sesongen startet til meg. Det startet helt ålreit for laget, men i de siste kampene før ferien var det veldig svakt. Det hele endte opp med at de ikke hadde nok spillere til siste kamp i vårsesongen mot Fjellhamar.

- Det stemmer at jeg har trukket meg med umiddelbar virkning. Det er utfordringer i klubben, ettersom det ikke er noen som engasjerer seg rundt klubben, utenom meg og lagleder Anne Kari Østmo, sier Ellevold. Siden samarbeidsklubben startet opp i 2009, som er et samarbeid mellom Nannestad og Bjerke, har det gått opp og ned. Nå syns Ellevold nok er nok.


Jeg er veldig glad i gutta, og jeg har trent flere av de i mange år. Men, det er for lite seriøst. Vi er for få på trening og da vi måtte melde avbud til kampen mot Fjellhamar var det nok. Det er mulig det trengs andre personer inn i klubben nå hvis Nannestad skal overleve. Det er katastrofe at det ikke er mer entusiasme rundt klubben, forklarer Ellevold, som har vært oppmann, materialforvalter og egentlig gjort det meste, sammen med Østmo.

Er det krise i Nannestad nå?
-  Jeg vil ikke si det er noen krise i Nannestad, men det ville utvilsomt vært en stor fordel med større interesse fra både spillere og klubben i sin helhet. I 2008, så opplevde jeg noe av det samme da jeg var trener for Bjerke i 3.divisjon. Etter en periode med svært labert oppmøte trakk jeg meg kort tid etter seriestart. Som den gangen er dette også nå ment for klubbens beste, forklarer Ellevold og legger til: - Jeg tror dessverre at ingen vil ta laget akkurat nå. Jeg har vokst opp i Nannestad, og det må nok en ny ildsjel til. Klubben må nok få på plass et apparat rundt A-laget for å kunne lokke til seg en trener som kan løfte laget.

Jeg snakket med Ellevold før seriestart, og det skal sies at han var bekymret da også. Ryktene har gått på at mange rundt både Bjerke og Nannestad syns det brukes for mye penger på et lag som har lite entusiasme.

 Det virker som om de ikke vil ha et a-lag. Utfordringen med det er at da mister vi gode unge spillere i Nannestad og Bjerke som ser at vi ikke har et godt a-lag. Da mister vi flere til for eksempel Ull/Kisa og Eidsvold Turn, sier Ellevold.

Den gamle storscoreren kommer uansett ikke til å gi seg med fotball.
-  Fotball er en viktig del av livet mitt, men nå får familien hjemme se meg litt mer. Det blir kanskje noen b-kamper for Nannestad, og jeg liker å dømme så det blir sikkert noen kamper på meg, sier AG, og han tenker litt høyt om fremtiden til fotball på Øvre Romerike.

- Se på Holter. Det er en vennegjeng som har startet opp. De gjør en god jobb. Litt lignende slik vi hadde det i Bjerke for mange år siden. Kanskje man skulle delt Nannestad og Bjerke igjen. Da får man lokaloppgjør, og man skaper mer tilhørighet igjen. Jeg har ikke fasiten, men noe må gjøres, avslutter Ellevold.

Også lagleder Anne Kari Østmo har trukket seg med umiddelbar virkning.


Det blir spennende å følge hva som skjer i Nannestad etter ferien. Hva syns du om hvordan klubben driftes?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar