søndag 12. oktober 2014

Livedekning - Rømskog-AHFK

Banen er blaut, men det blir kamp 15:00 på Rømskog mellom Rømskog+ og Aurskog-Høland. Jeg følger kampen direkte, og oppdaterer fra andre kamper på Romerike i dag. Det blir også mine tips for 4. divisjon.



Kamper i dag:

Rømskog - AHFK
Sørumsand - Skedsmo 2

Pling: Sørumsand - Skedsmo 2 3-1. Breen, Weinholdt og Furberg har scoret for SIF. Det er litt over 30 minutter igjen. Jeg tipper 4-3 til SIF :-).

Det blir videointervju før kampen nå, og de kan du se på Facebooksiden til lokalfotballen.

Rømskogs lag: Berger - Helbostad, Flies, Sundsrud, E. Malnes - Fagersand, Heggedal, Ø. Malnes, Nilsen, Lund - Sandby.

AHFKs lag: Jouini, Kopperud, Kolstad, Haugen, Jensen - Aaserud, Vestreng, Skjeggenes, Lie - Svardahl, Østengen.


Har intervjuet en skadet Robert Holmedahl. Ligger på FB. Facebooksiden til lokalfotballen.

Pling: SIF - Skedsmo 2 4-2. Holder det seg så er AFSK nede.


Nå startet vi.

1 min: Kopperud med en sugende sklitakling. Sånn da er vi ordentlig igang på den blaute matta.

2 min: Flies med innlegg. Går utenfor mål. 

Elgekarbonader på grillen. Sjølskøti sies det.

3 min: Østengen sklir. Blir flere av de i dag på alle mann. Corner til AHFK nå.

Svakt slått.

5 min: Langt innkast. Kolstad header men Berger fanger.

7 min: AHFK med presset. Kolstad prøver igjen, men header utenfor.

8 min: Nærme for AHFK. Skjeggenes header like utenfor fra 10 meter.

10 min: Sandby vinner ballen, skyter men utenfor.

11 min: Svardahl løper fra alle. Innlegget er godt, men Østengen skyter utenfor.

13 min: Vestreng nede for telling. Kneet har fått en trøkk.

Han er oppe igjen, men han sliter.

15 min: Stor sjanse for Rømskog. Fagersand igjennom, men skrått på keeper. Skyter i nettveggen.

17 min: Skjeggenes header på mål. Berger redder enkelt.

18 min: Vestreng ut. Skogstad inn.

Svardahl ned på midten, og Skogstad spiss.

21 min: Straffe til Rømskog. Ingen skjønner noe.

22 min: 1-0. André Sandby. Skyter ned til venstre for keeper.

Fortsatt ingen som skjønner noe. Samma det. Hjemmelaget leder.

23 min: Haugen skyter utenfor fra 25 meter.

25 min: Man sklir og ballen fyker av gårde. Ikke lett dette her.

28 min: Østengen skyter et frispark i muren. Kris Lie smeller til like utenfor seksten. Den suser like utenfor.

30 min: Østengen må vende på femmeteren. Ut til Lie. Berger redder skuddet.

Vestreng kommer tuslende. Lårhøne, sier en skuffa Vestreng.

Gult kort på Aaserud. Tøff takling.

36 min: AHFK med fortsatt press. De skaper lite.

37 min: Nytt lang kast fra Skjeggenes. Småfarlig, men ballen går inn til Berger.

Herlig kamp for Heggedal. Han vinner alt.

39 min: Rømskog med en sjanse. Egentlig ufarlig men går et sus igjennom publikum.

41 min: Svardahl klippet ned. Straffe.
Svardahl driblet halve Rømskog før han ble fellt.

42 min: 1-1 Lars-Petter Østengen. Sender Berger feil vei.

Gult kort til Helbo for fellingen.

44. min: Corner til Rømskog. det blir kontring til AHFK. Ballen sklir ut.

45 min: Østengen vender og skyter. Berger redder.

PAUSE.

261 betalende tilskuere her, pluss maange under 16 år her.

Tålig jevnt ned et lite overtak av AHFK. Tette dueller, glatt og et ivrig hjemmelag.

Andre omgang startet nå.

46 min: Stor sjanse. Fint av Østengen. Corner.

47 min: 1-2 Eirik Haugen. Header en corner i mål. 

50 min: Svardahl dribler to mann. Skyter fra 18 meter. Svakt rett på Berger.

53 min: 1-3. Lars-Eirik Svardahl. Jensen med strålende forarbeid. Sender Svardahl alene med keeper. Han lobber over keeper.

4-3-3 på Rømskog nå.

56 min: Sandby sparker Haugen i ansiktet. Ikke med vilje.

59 min: Sundsrud skyter en meter utenfor, fra 20 meter.

61 min: Farlig corner fra Rømskog. Mølje. Ny corner. Jouini redder et skudd.

AHFK kontrer. Innkast. 

Eskild Malnes flyttes opp. Farlig med en gang. Kopperud redder situasjonen.

64 min: Rømskog mer med nå.

Gult kort på Skjeggenes. Ute i neste kamp.

66 min: ny stor sjanse til AHFK. Svardahl legger inn. Berger kaster seg ned men mister ballen. Østengen er nærme scoring.

Ny sjanse for Østengen. Berger redder såvidt. Leggskinna til Østengen knakk i den duellen.

67 min: Redning på streken av Rømskog. Skogstad uhyre nærme.

Gult kort på Skogstad. Noe med Flies. Så det ikke.

70 min: Malnes skyter utenfor fra seks meter. Skrått. 

Gult kort på Ø. Malnes. Takling på Lie.

73 min: Scoring, men Skogstad er i offside.

75 min: Svardahl dribler Helbo to ganger på rattata. Moro. Dessverre dribler han for mye og Rømskog kommer med sikring.

74 min: Østengen drar av Flies blir sparket ned men avslutter med lobb. Dommer har blåst. Frispark til AHFK.

75 min: Østengen skyter i muren. Returen smeller han over.

77 min: Engh inn for Lund.

Tre bak for Rømskog.

78 min: Nilsen løper igjennom. Jouini redder avslutningen.

80 min: AHFK kontrer. Svardahl spiller igjennom Skogstad men litt for lang.

Tobias Olberg inn for Fagersand.

82 min: Helbostad fyrer fra 20 meter. Like utenfor.

83 min: Helbo spiller igjennom Malnes. Jouini kastet seg frem og redder.

Eirik Haugen er banens gigant. Gode gamle Haugen dette her.

86 min: AHFK fortsatt best. Vært stor forskjell i andre omgang.

88 min: 1-4. Fredrik Skogstad. Rykker fra Sundsrud. Ballen går i bur over Berger.

Simen Ness inn for Jensen.

89 min: Fantastisk redning av Jouini. Helbostad med skuddet. Nilsen header corneren over.

90 min: 1-5. Lars-Eirik Svardahl. Kontring. Scorer alene med keeper.

Slutt!

Fortjent seier, men pluss i boka til Rømskog for innsatsen.

Kampsak kommer om kort tid. Skriver som rakkern nå.

 

2 kommentarer:

  1. Sjeldent resultatet lyver såpass som idag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Fem er vel i overkant, men fullt fortjent at AHFK vant.

      Slett