fredag 17. oktober 2014

Kampen om 4. plass i 4. divisjon

Lørdag spilles årets siste serierunde i 4. divisjon. Det har vært en spennende sesong med mange mål. Nå skal siste rest avgjøres. Det er kun tre lag som har noe å spille for.


Det er i kampen om 4. plassen det fortsatt er litt spenning igjen i serien. Skjetten og Skårer har rykket opp, og AFSK og Flisbyen har rykket. Rykker Fet ned fra 3. divisjon så rykker også Sørumsand ned fra 4. divisjon.

Gjelleråsen ligger på 3. plass ett poeng foran Eidsvold IF, og AHFK ligger et poeng bak EIF igjen. Jeg tror uansett at det ikke blir noe kamp om 3. plassen fordi GIF møter svake Flisbyen. De tar rett og slett tre poeng. EIF møter Åkrene hjemme, mens AHFK tar i mot Raumnes & Årnes. I utgangspunktet så skal EIF dra med seg tre poeng mot Åkrene, et lag som har sliti i høst.

Mine tips:

Eidsvold IF - Åkrene
Det blir nok en grei hjemmeseier. EIF har helt fullt lag, og Åkrene har ikke noe å spille for. Rødsrud, Jansen og Iversen har vært gode i høst og er alltid farlige. Åkrene har variert veldig i høst og har kun en seier på siste sju.

4-1. Jansen, Iversen 2 og Rødsrud (kjipt tippa). Baybutt for Åkrene.

AHFK - Årnes
Jeg går for hjemmeseier her også. Jeg så Årnes mot Rømskog og da imponerte de ikke. AHFK kan egentlig takke seg sjøl for at kvalikken sannsynligvis ryker. De har vært altfor ustabile. Kanskje det beste laget i serien når det går på skinner. Østengen er småskadet og usikker til kampen. Det ergrer han fordi det står om toppscorertittelen. AHFK har to 15-åringer på benken. Årnes kan med seier rykke opp to plasser til 6. plass hvis alt sklir riktig vei.

5-2. Svardahl 2, Østengen, Kolstad og Vestreng. Hansen og Javed for Årnes.

Kløfta - Rømskog +
Vinner Kløfta går de forbi Rømskog på tabellen. God gulrot. Søbye ønsker en god avslutning og han får med seg J. Sandby, Øygard og Gjelsnesvangen til denne kampen. Dessverre mangler kapteing og sjef Marius Heggedal. Viktig. Kløfta har hatt en god høst, og jeg tror de stormer videre i denne kampen.

4-2. Olsen 2, H. Saleh og Damstuen. Jøran Sandby og Helbostad.


Flisbyen - Gjelleråsen
Enkel borteseier for GIF. De er mye bedre enn Flisbyen.

1-4. Vågan for Flisbyen. Mazzouzi 2, Hjelkerud og Grandre.

AFSK - Sørumsand
Jeg drømte lenge i høst at dette skulle bli et avgjørende oppgjør angående nedrykk. Den gang ei. Sannsynligvis rykker begge ned. Høstsesongen har vært elendig for begge lag. Enkelt og greit. SIF har alltid hatt et godt tak på AFSK, og det fortsetter her. De har noen spillere som blir avgjørende.

1-3. Berg for AFSK. Schøne, Kamali og Kornbakk for SIF.


Skårer - Skjetten
De to lagene som rykke opp til 3. divisjon. Skårer vant 5-2 i motsatt oppgjør i vår, så Skjetten vil helt sikkert ha revansje. Den rutinerte gjengen til Skårer er nok tente på å slå serievinneren to ganger.

3-3. Derbakk Pettersen, P. Larsen og K. Larsen. Eriksen, Kordahl  og Bjerkestrand for Skjetten.

Skedsmo 2 - Eidsvold Turn 2
Begge klubbenes førstelag spiller også på lørdag, så her blir det mye ungt på begge lag. De får slå seg løs og vise at de ønsker å kjempe om en plass på a-lagene fremover.

3-4. Bjurholt , Birkelig og Hjelvin for S2. Halberg 2, Borsheim og Rudi.

Jeg tar turen til Bjørkelangen for å se AHFK - Årnes. Jeg skal kjøre full live denne lørdagen hvor det spilles mange spennende kamper i både 3. divisjon og 4. divisjon. Jeg trenger noen frivillige som kan bidre med scoringer og kuriosa. Ring meg på 4522 4573, eller mail meg på esp-braa@online.no. Jeg er også på Twitter @ebraathen , og på Facebook https://www.facebook.com/lokalfotballen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar