lørdag 4. oktober 2014

Det begynner å dra seg til i 4. divisjon

Den tredje siste serierunden nærmer seg avspark. Årnes-Rømskog er først ut.


Serierunde 23 ble en god runde. Jeg fikk ikke fulgt med på alt på grunn av høstferie, så jeg får komme sterkere tilbake i denne serierunden. Jeg har et tøft valg foran meg i dag. Skal jeg reise på Fet-Åfjord, Årnes-Rømskog eller bli hjemme for å se på Liverpool. Valgets kval i dag altså.

Et raskt tilbakeblikk på forrige serierunde kaster jeg meg ut i følgende påstander:

- Skjetten og Skårer rykker opp. Tar Skjetten poeng mot Skedsmo 2 så er de klare for opprykk. Skårer følger med fordi jeg tror GIF kommer til å slite mot Kløfta og EIF. Skårer har også gått ut i media og sagt at de ønsker å rykke opp. Da kommer de til å mobilisere og sende ut på alle de beste.

- Tre lag rykker ned. Flisbyen, AFSK og Sørumsand. Fet må vinne de tre neste kampene hvis de skal holde seg. Det er jeg usikker på. Jeg frykter også at Rælingen kan rykke ned.

- Den viktige fjerdeplassen står mellom fire lag. Rømskog, Åkrene, AHFK og EIF. Jeg må jo tippe med hjertet her og tror at AHFK tar plassen. De er nødt til å vinne sine siste tre, deriblant mot Åkrene og Rømskog.

- Skedsmo 2 Eidsvold Turn 2 og Kløfta har sikret plassen.

Serierunde 24:

Lørdag 4. oktober.

Raumnes & Årnes - Rømskog 

Årnes kommer med sitt beste lag. Det gjør ikke bortelaget. De mangler Øygard, Killi, Sægrov og ikke minst Marius Heggedal. Hadde jeg tippa odds hadde jeg satte mine penger på Årnes. De har Sandby-brødrene på topp og de kan skape trøbbel for hjemmelaget.

Mitt tips: 4-2. Javed X 2, Hansen og Tønnesen for Årnes. Begge Sandbys for Rømskog+.

Søndag 5. oktober.

Eidsvold IF - Eidsvold Turn 2
Lokaloppgjør som alltid leverer. EIF kommer med så og si fullt lag. Viktige stopperen Fjeldvang mangler. Turn sitt lag blir nok ikke lagt ut før i morgen. I dette oppgjøret kan alt skje.

Mitt tips: 3-3. Jansen, Rødsrud og Iversen for EIF. Kristiansen, Borsheim og Modal.

De resterende kampene går jeg igjennom søndag. Da har jeg tid :-).

Så nå er det valgets kval. Hvilken kamp?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar