tirsdag 7. oktober 2014

Livesendning - AHFK-Åkrene


Klokken 19:00 starter moroa mellom AHFK og Åkrene på Bjørkelangen.


Mahir Cagatay dømmer denne viktige kampene. Begge lagene kjemper om 4.-plassen og dermed kvalikk til neste års NM. Det laget som taper er sannsynligvis ute av den kampen, fordi det blir for langt opp til Eidsvold IF. Det er to sterke lag som møtes, og dette blir en underholdende kamp - som alltid.

Lagene:

AHFK: Jouini, Kopperud, Haugen Sørlie, Olberg, Jensen, Skjeggenes, M. Vestreng, Aaserud, Østengen og Svardahl. Benk: Amundsen, Kolstad, O. Vestreng, Skogstad, Krogstad, Nadden og Presterud.

Åkrene: Bakke, Kjelsås, Grøndahl, Krogsgård, Løype, Transeth, Wahl, Hexeberg, Köhler, Lund og Baybutt. Benk: Solhaugen, Gran, Gåsvær, Onarheim, Berisha, Henriksen.

Det regner. Herlig.

To store elg rett før Toverudstøtta. Eller Toverudstøllen som skiltet het i russetida.

To AHFK-endringer:

Ola Vestreng inn for Svardahl.
Fredrik Skogstad inn for Skjeggenes.

1 min: Baybutt lårer ballen over fra sju meter. 

2 min: Anders Løype skyter knallhardt. Jouini redder med beinet.

4 min: Hexeberg skrur ballen utsiden av stolpen med venstra.

6. min: 1-0. Henrik Jensen. Bakke ute på tur. Bommer. Jensen header den i mål.

10 min: Godt innlegg av Jensen. Østengen nærme den. Ballen går ut igjen og AHFK presser nå. Blir ingenting.

17 min: Godt angrep av Åkrene. Olberg blokkerer skuddet fra Köhler.

20 min: Åkrene mer med igjen. Mye feilpasninger.

23 min: Olberg skyter 20 meter utafor.

24 min: Corner til AHFK. Ingenting. Åkrene kontrer, men roter bort ballen.

26 min: Corner til Åkrene. Angrep på keeper. 

Har et lag hatt flere enn tre pasning er på rad? Trenerne på begge lag er oppgitte.

30 min: Østengen leker med Åkrene-forsvaret. Dribler to mann, men skyter over.

32 min: AHFK med noen småfarlige sjanser. Der ble de snytt for en klar straffe. 

37 min: Ola Vestreng nede for telling. Kræsja med Østengen.

39 min: Transeth prøver en slags lobb. Går over.

40 min: Corner til Åkrene. Går over alle.

42 min: Vestreng vinner ballen av Wahl. Spiller igjennom Skogstad. Han skyter men Bakke redder.

45 min: Corner til AHFK. Den var bedre, men Østengen kom ikke på ballen.

PAUSE

En jevn omgang ned mye feilpasninger. Det dårlige været gjør nok sitt. Begge lag tannløse i siste tredjedelen. 

46 min: Skogstad legger inn, men Ola Vestreng når ikke ballen.

47 min: 2-0. Lars-Petter Østengen. Fin opprulling av AHFK. Jensen spiller inn til Østengen som triller ballen i mål. Noen smårop om offside fra Åkrene.

49 min: 3-0. Fredrik Skogstad. Inge Olberg spiller igjennom Skogstad. Skyter ned til venstre for Bakke.

52 min: Østengen alene med keeper. Bakke er dyktig og kommer raskt ut. 

Gult kort til Ola Vestreng.

56 min: 1-3. Usikker på målscorer. Tabbe av Jouini. Baybutt scora.

Gult kort for Åkrene-spiller. Frispark fra 20 meter. Østengen skyter men går til corner. Ingenting ut av den. Det var nok en felling innenfor og AHFK skulle hatt straffe.

Onarheim inn for Hexeberg.

Dommeren har ikke sin beste kamp. Han skaper unødvendige situasjoner.

3-4-3 på Åkrene nå.

62 min: Løype skyter et frispark tre meter over.

65 min. 2-3. Andreas Lund. Åkrene kontrer. Svakt av AHFK.

66 min: Østengen utfordrer. Corner. Den header Grøndal ut.

69 min: Svardahl inn for Skogstad.

71 min: Vesteng spiller igjennom Svardahl. Offside.

Gult kort på Köhler.

73 min: Frispark til AHFK. Vestreng skyter. Bakke redder. Åkrene redder på streken etter Østengen er på returen.

76 min: Onarheim header utenfor.

Krogstad inn for M. Vestreng.

78 min: Svardahl skyter. Blir reddet. Stor sjanse.

81 min: 4-2 Lars Eirik Svardahl. Dribler alle i Åkrene-forsvaret.

83 min: Jensen bryter. Krogsgård med en herlig takling. Viktig.

Solhaugen ut, Berisha inn.

86 min: 3-4. Jouini bommer på et innlegg. Lund header inn i åpent mål.

Presterud inn for O. Vestreng.

90 min: Offside på Østengen. Skyter ballen i mål. Kunne fått gult der.

Skjer mye her nå. Østengen scorer, men er offside. Tvilsom.

94 min: 5-3. Østengen. Aaserud bryter og spiller over til Østengen. Han scorer.

SLUTT

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar