onsdag 25. mars 2015

Live - 1. kvalikkrunde til NM (cupen)

I kveld smeller det på fire arenaer på Romerike. Nå skal det avgjøres hvem som går videre til 2. kvalikkrunde. Jeg er på Gjerdrum - Eidsvold og Fet - Hauerseter.
Blir det scoring for Magnus Iversen (t.v) for Eidsvold i kveld? Vi gleder oss til flere tøffe og spennende cupkamper. (Foto: Espen Bråthen)
Forhåndssaker:

Gjelleråsen - Rustad kl. 18:00
Gjerdrum - Eidsvold kl. 18:00
Fet - Hauerseter kl. 20:15
Rælingen - Fjellhamar kl. 20:15

Direktesendingen begynner cirka 17:45 når jeg er fremme på Gjerdrum. Lagene begynner å komme nå, og jeg legger ut de i god tid.

Gjerdrum:
Smedstad, Reinli, Hagen, Ekkjestøl, Jørstad, Nazari, Moseng, Løvseth, Arnesen, Duma og Aadnøy.

Eidsvold:
Svendsen, Martinsen, Grimstad, S. Granheim, Brenna Nilsen, Halberg, Dahl, Berg Ottesen, G. Granheim, Iversen og Jansen.

-----------
Gjelleråsen:
Kvernhaugen, Pande, Graff, Ryden, Normann, Grandre, Lindviksmoen, Sørensen, Bottolfs og Battakh

Rustad:

-----------
Rælingen:
Wilhelmsen, Haugen, Aunemo, Kahn, Fjeldheim, Berglund, Tjernsli, Kaasbøll, Lamptey, Krolikowski og Swar.

Fjellhamar:
Troppen ligger ute, men de har ikke satt opp en ellever ennå.
-------------
Fet:
Hoftvedt, Lundberg, Moren Bråten, A. Søgård, Mathisen, Torud, E. Søgård, Rygg, Sanderlien, Bergan Foss, Blix.

Hauerseter:
Torgersen, Nilsen, Aalstad, Rognhaug, Olsen, Sæther, Haugen, Hovland, Holt, Nygaard og Zamble.


Nå har jeg akkurat ladet opp med en god dose egg og bacon. Det passer perfekt til den stuttjukke kroppen. Det er viktig å være i toppform til en hver tid.

Corsaen har fått olje, og snart skal den få bensin. Toppform der også altså.

Avreise fra Aurskog 17:00.

Nå er vi klare til kamp.


På Gjelleråsen har jeg et par kontakter så det kommer oppdateringer derfra.

1 min: EIF rett i angrep.

Berg Ottesen skyter godt. Keeper redder til corner.

3 min: Innlegg fra Jansen. Over Iversen og ut.

4 min: Otto Dahl header over.

7 min: Aadnøy setter opp farta. Dahl takler. Gjerdrum litt mer med nå.

Skuffende få tilskuere her. Ca 40 tilskuere.

10 min: Jansen felt. Frispark fra Granheim blir slått til corner. Iversen header. Avklaring.

 15 min: Lite som skjer. Hjemmelaget slår litt langt nå for å strekke EIF.

20 min: Noen tøffe dueller sentralt nå. Moro!

21 min: Første sjansen til Gjerdrum. Moseng header like utenfor etter en corner.

24 min: Otto Dahl skyter utenfor fra 18 meter.

25 min: Innlegg fra Halberg. Jansen header like utenfor. 

29 min: Nok en gang bryter EIF høyt i banen, men en feilpasning ødela.

Etter 28 min er det 2-1 til Rustad over Gjelleråsen. To straffemål av bortelaget.

Der ble dommer Fred Antonsen skutt i bakken. Han rister litt på hodet og er klar igjen.

32 min: 0-1. Otto Dahl. Herlig angrep av EIF. Ballen trilles rundt Gjerdrum. Martinsen med innlegg og Dahl scorer. En slag brasse/Bicicleta/volley der.

40 min: Banens desidert beste spiller til nå, Espen Berg Ottesen, fikk seg en smell i hodet. Klar igjen nå.

41 min: EIF frempå igjen. Dårlig avslutning av G. Granheim.

GK - Berg Ottesen.

43 min: Moseng med heading. Keeper redder enkelt. Gjerdrum sliter veldig her ute. De blir løpt over av EIF.

Scoringen til EIF



PAUSE.

Fortjent ledelse til EIF. Burde nok hatt en eller to scoringer til.

Andre omgang er igang nå.Jeg må komme meg ut i kulden.

46 min: Corner til EIf. Jansen umarkert på bakerste. Header utenfor.

GK - Moseng på Gjerdrum.

55 min: EIF kommer nok en gang på høyresiden. Litt upresist og Gjerdrum vinner ballen.

58 min: Gaute Granheim skyter over fra 20 meter.

59 min: Herlig raid av Duma. Drar 3-4 mann. 

Nazari ut, Odin Reinli inn for Gjerdrum.

62 min: Oj, stor sjanse til Gjerdrum. Reinli slår inn med venstra, ballen spretter foran mål men ingen gule rekker ballen.

66 min: 1-1. Elias Løvseth. Gjerdrum vinner en duell i feltet etter en corner. Ballen går til Løvseth som styrer ballen i mål.

GK - Aasnøy på Gjerdrum.

Frisparket header Dahl mot mål men keeper redder enkelt.

70 min: Gjerdrum fått litt blod på tann. Bedre med.

Rødsrud inn for Iversen. Rødsrud har vært sjuk så han ble hvilt fra start.

Dobbelpling på Gjelleråsen. 3-2 der nå. Gjelleråsen har snudd det. Lynraske Kim Sørensen med de to siste.

74 min: Ny god dødball av Reinli, men den sklir forbi alle gule.

Tanem inn for Tommy Brenna.

76 min: Nordli inn for Aadnøy.

78 min: Fantastisk redning av Gjerdrums keeper. Halberg skyter. Ballen skifter retning, men Smestad vrir seg og redder. Herlig redning.

82 min: Corner til EIF. De presser nå. 

4-3 til Gjelleråsen på Li. Det koker der sies det. Tre straffemål for Rustad.

85 min: Duma shower litt igjen. Ser fint ut men lite effektivt.

EIF roter nå. Corner til Gjerdrum. Nei det ble det ikke.

Dette blir selvfølgelig uavgjort. Hva skal jeg gjøre? Se ferdig her, eller reise til Fedrelandet?

90 min: Jansen skuter i tverrliggeren .

Rødt kort på Otto Dahl. Stygg takling på Løvseth.

Gjerdrum-spillerne oppførte seg som Chelsea-spillere i den situasjonen. Omringet dommerne. Uansett rødt kort.

EKSTRAOMGANGER.

Gjelleråsen er videre. De vant 4-3. 

Gjerdrum rett i angrep. Duma dribler og dribler.

100 min: Eidsvold kontrer. Jansen er der, men offside.

Soltvedt inn, neida. Darisiro inn for Halberg.

Corner til EIF. Smestad fanger. Gjerdrum kontrer. EIF bryter. Frispark EIF. Kommer innlegg nå. Ufarlig.

Pause. Skjedd lite.

Vi er igang igjen.

116 min: EIF i angrep. Ballen går utover dødlinja.

Alene med keeper bommer EIF.

Rødsrud skyter fra 17 meter. Svakt. Keeper redder.

121 min: Berg Ottesen runder keeper. Spiller inn til Jansen. Ny fantastisk redning.

Dette burde EIF ha avgjort for lenge siden. 

124 min: Svendsen med knallredning for EIF. Duma med god avslutning.

Vetle Reinli inn for Moseng.

Dette går til straffer...

Duma dribler 3 mann. Får frispark. 25 meter fra mål.

120 min: Darisiro dribler to mann. Corner.

Slutt. Nå er det straffer.

Jørstad skal starte for Gjerdrum. Bommer. Eller Svendsen redder.

Darisiro for EIF. Scorer.

Ekkjestøl. Scorer.

Rødsrud nå. Bommer. Tverrliggeren.

Løvseth. Scoret.

Tanem. I krøsset. Mål.

Reinli bommer. 

Granheim scoret.

Duma scoret.

G. Granheim bomma....

Nå er det en og en straffe.


Tobias Reinli bommer.

Martinsen scorer

EIDSVOLD VANT!

Nå er det Fedrelandet.

1-0 til Fet. Lasse Bergan Foss.

Snart på plass. Corsaen er ferdig.

Lagene kommer ut på banen. Det sies at Fet har vært det beste laget. Foss sitt mål kom på en heading.

Vi er klare for andre omgang. Fet spiller 3-4-2-1.

46 min: Blix header. Keeper redder.

47 min: Zamble med en heading. Får ikke fart i den.

52 min: Corner til Fet. Der burde du angripe ballen Bergan Foss. Det skjønte han sjøl.

53 min: 1-1. Willy Zamble. Plasserer ballen i hjørnet fra 15 meter.

55 min: Torud med et godt raid. Corner. Den blir det ingenting ut av.

@FjellhamarFK: Pause : Rælingen 0-0 Fjellhamar 2.omg i gang @Lokalfotballen

57 min: Frispark til Fet. Bergan Foss skyter i muren. Corner.

Keeper plukker.

60 min: Blix skyter. Keeper redder.

64 min: Fet med godt angrep. Torud med nytt herlig raid. Bergan Foss sløser bort sjansen.

Jarnbjo inn for Mathisen.

67 min: Zamble bruker farta. Skyter langt utenfor fra 20 meter.

68 min: Hoftvedt bokser ut et frispark. Får et skudd tilbake. Fet prøver å kontre 

Jarnbjo slår et godt innlegg. Blix når nesten frem. 

72 min: Corner til Hauerseter.

78 min: Nå begynner det å bli litt ampert her.

79 min: godt skudd fra Hauerseter. Hoftvedt redder.

80 min: To store sjanser for Fet. Først et Foss-innlegg som Blix nesten når. Torud skyter like utenfor etter det.

82 min: Stoor sjanse for Fet. Blix skyter, keeper redder. Bergan Foss runder keeper men kommer for skrått. Skyter i nettveggen.

85 min: Fet kommer igjen og igjen. Bergan Foss med avslutning. Keeper redder.

Rælingen leder 1-0 over Fjellhamar.

Nå er litt ampert igjen.

Fjellhamar utlignet på overtid. 1-1 i Marikollen.

Fet presser på. Småsjanser.

Full tid.

Ekstraomgangene starter nå.

Jevn start.

Fortsatt ampert. Gult på Sanderlien.

@FjellhamarFK: 92 min: Rælingen 2-1 Fjellhamar... 

96 min: Hauerseter legger inn. Ballen treffer oversiden av tverrliggeren.

100 min: Hauerseter setter litt press på Fet.

105 min: 1-2. Vegard Sæther. Omdiskutert straffe. Fet protesterer som rakkern. Dommer endrer seg selvfølgelig ikke. Espen Søgård taklet hardt, men reint - mener nå jeg.

Pause

109 min: 1-3. Willy Zamble.

112 min: Hoftvedt redder Fet. Zamble på vei igjennom.

113 min: Strandbakken har kommet inn. Header etter en corner. Redning på streken.

Stille og rolig her. Lufta gått litt ut av Fet.

4-1 til Rælingen nå.

119 min: Nesten for Hauerseter. Skudd i nettveggen.

Slutt. Hauerseter videre.

2 kommentarer:

  1. Se ferdig du! Vi tar oss av Fedrelandet=)

    SvarSlett
    Svar
    1. Sender du meg oppdateringer på 45224573 :-).

      Slett