onsdag 11. mars 2015

90000 sidevisninger

Fotball er min store lidenskap. På en god andreplass kommer statistikk. Nå har bloggen passert 90 000 sidevisninger, og her følger litt statistikk.


Statistikken er ikke for at jeg skal skryte av bloggen, men det er for å vise den store interessen rundt lokalfotballen i Akershus. Jeg er selvfølgelig stolt og litt kry over bloggen, og jeg takker ærbødigst alle dere som leser, kommenterer, liker, deler og til dere som faktisk kommer frem til meg og sier at bloggen har gjort at de går på kamp igjen. Da har jeg egentlig nådd målet mitt med bloggen. Men, jeg kommer jo ikke til å gi meg til tross for det. Nye mål må bli satt.

Målet for 2015 er å dekke flere divisjoner og mer video. Dette ønsker jeg skal føre til enda flere folk reiser på kamp for å støtte de lokale lagene. I tillegg har jeg noen andre smådrømmer, så får vi se om de lar seg gjennomføre.

Over til statistikken

Siden mitt første innlegg 7. april 2014 har det vært over 90 000 sidevisninger frem til i dag. Det har vært 11 342 unike brukere innom bloggen, og det takker jeg veldig for.  Det er også bra at bloggen er tilpasset alle plattformer. 62% av alle som er innom bloggen bruker smarttelefon, hvor Iphone er den som brukes mest. 28% bruker PC/MAC, og 10% bruker nettbrett.

Det er tydelig at live-sendingene er de mest populære innleggene. Noen dager har jeg hatt over 3500 sidevisninger med både live og sak etter kamper.


Topp 5 leste innlegg

Oppføring
Sidevisninger
24. jan. 2015
1435
12. okt. 2014, 2 kommentarer
1385
29. okt. 2014, 7 kommentarer
1299
22. feb. 2015
1219
18. okt. 2014
1112


Det er fra sosiale medier at den største trafikken til bloggen kommer fra. 54% kommer derfra, med klart mest fra Facebook. Noe trafikk kommer også fra Twitter. 20% kommer fra såkalt referende nettsider, der akrene.no er den store driveren. En stor takk til Bjørnar Sollie og Åkrene som lar meg få legge ut linker der. Det kommer også trafikk fra klubbers nettsider, VG sine diskusjonssider og diverse bettingssider. Trafikken fra søk (for eksempel Google) er på 3% som vil si ca 1800 besøk inn på siden. Jeg har i tillegg kjørt noe Google Adwords-annonsering, og det har fungert på en god måte.

Gjennomsnittstiden på de som leser bloggen er på 3.17 minutter, så det viser at folk leser det som skrives.

Alt drives på fritiden, og det blir mange sene kvelder. Heldigvis finnes det autopublisering på både bloggen og Facebook, slik at man kan planlegge inn når sakene skal publiseres. Det er visse tider som er bedre enn andre.


Stor takk!

Jeg vil takke alle klubbene som tar meg imot, og alle spillere, trenere og folk rundt som slår av en prat eller tre. Bloggen er ikke til for å skape sensasjoner, men for å fremme lokalfotballen. Ja, det er selvfølgelig morsomt med noen spennende nyheter og noen krasse innlegg, og det blir det nok i 2015 også. Alt som skrives på bloggen er mine meninger, og dere får ta det deretter. En ting til jeg ønsker å ta opp er at jeg ønsker gode diskusjoner, og jeg må tåle kritikk ved å stikke frem hodet mitt, men oppfør dere og skriv med ekte navn. Det er flaut å kritisere med «anonym».


Den siste nyheten er at jeg har fått to henvendelser fra noen som er interessert å være med på å utvikle bloggen videre, så det er spennende tider. Jeg roper ut når jeg har noe konkret.

Jeg ønsker innspill fra dere som leser om tips til saker, hjelp til saker, gode bilder, pluss alt annet dere kan tenke på. Kontakt meg på espen@grafiskservice.com, eller ring/sms på 4522 4573.

God sesong!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar