onsdag 18. mars 2015

Direkte - Skedsmo - Skårer

Kl. 19:00 smeller det i første kvalikkrunde til NM (cupen) på Skedsmo. De møter Skårer til årets første lokale kamp som virkelig gjelder. Lokalfotballen er til stede.



Det er en grei deal som har gjort direktesendingen mulig. Jeg kjører eldstefrøkna for å se Lillestrøm TH mot Fyllingen, gir henne lommepenger, og jeg durer til Skedsmo. AFSK jenter 9 skal være maskoter så jeg meldte meg frivillig til å kjøre. Jeg håper på å unngå ekstraomganger, fordi da må noen jenter vente lenge utenfor hallen.

Drøyer kampen i dag så er det dessverre mulig at jeg må stikke på slutten - så veit dere det.

Ingen av trenerne ønsker å dele startelleveren, men troppene er ute nå.

Skedsmo

1   Martin Bjørkeng
12 Jonas Aronsen
8   Nicklas Amundsen
13 Fredrik Åretun
17 Eivind Bjerkreim
20 Arber Krasniqi
23 Kristoffer Langerud
26 Marcel Oseremen Egbele
2   Kristian Hage
6   Simen Rustadbakken
7   Kenneth Stovner Jacobsen
18 Farid Rahim
4   Borgar Didrik Mostue
10 Sebastien Lobmann
11 Glenn Erik Sandvik
19  Lars Marius Jappée
21  Christian Bjerkenes
22  Stian Hagen
Skårer

1 Truls Søderlund Ballangby
4 Christian Gulbrandsen
6 Petter Przytula Larsen
7 Henning Stien
8 Martin Nordby Mjelde
10 Steinar Ritter Bratshaug
11 Chima Okehi
16 Terje B. Hammerborg
17 Tom Andre Lindal Lia
18 Stian Pettersen
19 Benjamin Xhemajli
20 Christoffer Nilsen
27 Kirujan Nanthapalan
28 Kristoffer Larsen
30 Briel Domingos
39 Gorm Andresen
40 Andreas Gille Kristoff
99 Ardian Gashi


Hva tror du blir lagoppstillingen?

Direktesendingen starter like før 19:00. 

Mitt tips: 3-1 til Skedsmo. Mostue 2 og Bjerkenes. Petter Larsen for Skårer.

Nordicbet sine odds på kampen. H = 1,50 U = 5,00 B = 3,70. Jeg har satt penger på +1 Skårer og hjemmeseier til 2,09 i odds.

Jeg var glemt paraply. Pokker. Det øser ikke ned, men uansett kjipt.

Men ulla er på. 3 grader er det her. Kaldt. Tenk å sitte inne i Skedsmohallen nå....


Lagene: 

Skedsmo: 

Bjørkeng, Krasniqi, Bjerkeheim, Langerud, Amundsen, Jacobsen, Rustadbakken, Rahim, Lobmann, Mostue, Hagen.

Skårer:

Ballangbye, Gulbrandsen, Kristoff, Pettersen, Nanthapalan, Larsen, Bratshaug, Gashi, Nilsen, Stien og Domingos.

Vi er igang. 

1. min: Skårer presser høyt og vinner ballen. De legger et lite press på Skedsmo.


3 min: Skedsmo har begynt å trille ball. Det blir rom på kantene for Skedsmo med Skårers treer bak.

4 min: Lobmann skyter over fra 15 meter.

Mostue skyter utenfor, skrått fra elleve meter.

9 min: Skårer med sjanse. Ballen triller foran mål, men ingen kommer på den.

11 min: 1-0. Kristoffer Langerud. Langt innkast inn i feltet. Ingen markerer Langerud som stupheader ballen i mål.

12 min: Hagen header utenfor for Skedsmo.

13 min: Jacobsen skyter i tverrliggeren bak Ballangbye. Klasseforskjell her ute nå.

Gult kort: Krasniqi. Tøff takling på Stien.

18 min: 1-1. Andreas Kristoff. Header inn frisparket fra Petter Larsen.

22 min: Plutselig er Skårer mer med. Bratshaug skyter, men keeper redder.

Skårer med ny sjanse etter en corner. Ser ikke helt hva som skjer i mølja der. Ny corner til Skårer.

Nok en corner til bortelaget. Mostue header ut den. Ble frispark til Skedsmo.

27 min: Rahim skyter fra 18. Smeller i tverrliggeren og ned. Hagen stupheader på returen men bommer delvis.

29 min: Frispark til Skedsmo. Ballangbye redder enkelt.

34 min: 2-1. Didrik Mostue. Stian Hagen løpet seg fri på høyresiden. Han spiller inn til Mostue som kriger inn ballen.

36 min: 3-1. Simen Rustadbakken (str). En Skårerspiller handser. Riktig av dommer.

39 min: 4-1. Didrik Mostue. Han header inn en corner fra Jacobsen.

40 min: Bytte Skårer. Gorm Andresen inn for Domingos.

Skårer planla det byttet på 2-1, men så smalt det inn to kjappe. De har må lagt om fra 3-5-2 til 4-4-2.

Pause.

47 min: 4-2. Petter Larsen. Bredside ned i hjørnet, skudd fra 20 meter. Knallstart for Skårer.

49 min: Krasniqi skyter en meter utenfor.

56 min: 5-2. Didrik Mostue. Blir spilt igjennom av Rahim. Setter ballen mellom beina til Ballangbye.

61 min: 6-2. Didrik Mostue. Sitt fjerde for kvelden. Smeller den inn fra 16 meter.

Christian Bjerknes inn for Lobmann.

63 min: 6-3. Ardijan Gashi. Keepertabbe av Skedsmos keeper.

66 min: Der bomma Mostue på åpent mål fra tre meter....

68 min: 7-3. Didrik Mostue. Løper i fra Kristoff og lobber over keeper. Maskin.

Nå er det rett og slett hjem for meg. Det blir sannsynligvis flere mål, så jeg skal oppdatere når jeg hører/leser noe.

Det kommer en sak litt senere i kveld.

Det ble 10-3 til Skedsmo. Mostue satte inn ett mål til. Rustadbakken og Jappé scoret også.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar