mandag 14. april 2014

Hvilke lag rykker ned fra 4. divisjon?

Her er første del av mitt tabelltips for 4. divisjon denne sesongen. Det er nok litt juks, ettersom det har allerede har blitt spilt to serierunder. Man får en pekepinn på de to rundene, og det har gjort sitt til at jeg har flyttet litt på noen av lagene.

AFSKs Simen Kristiansen (t.v), Patrick Andreassen og Joar Akselsen får en tøff sesong. (Foto: Espen Bråthen)


Vi starter med nedre halvdel først. Heldigvis er ikke dette fasit.

8. Gjelleråsen
Etter en svak vår i fjor, hevet de seg betraktelig på høsten og reddet plassen. De har flere spennende spillertyper med både fart og teknikk. Utfordringen er igjen dette med å ha et balansert lag mellom rutine og unggutter. Blir det for mange unggutter samtidig vil de ryke på noen smeller i år.


Spillerfokus: Her må jeg være så ærlig å si at jeg kjenner ikke GIF godt nok, ennå. Ardijan Fera, Fredrik Larsen og Joachim Hjelkerud er gode spillere, men jeg får komme sterkere tilbake.


9. Eidsvold Turn 2
Det er flere gode talenter og en ok bred stall for seniorfotball i Turn. De har et godt innarbeidet system og er dermed ikke så sårbare ved endringer på laget. Mange fine spillertyper som kan hevde seg godt i 4. divisjon, og kanskje få noen muligheter for a-laget.

Spillerfokus: Her vil det variere for mye til at jeg prøver meg :-) 

10. Rømskog/Setskog
R/Ss Robert Holmdedahl (t.v)
og Christian Appelqvist,
Flisbyen
De spratt tre plasser opp på tipset etter de to første kampene. Førstelleveren er god, men bak der så er det tynt. Imponerende innsats, men frykter at smellene kommer når de mangler viktige spillere.

Spillerfokus: Det har vært mye fokus på Helbostad i bloggen, men akkurat her er det Robert Holmedahl som er fokuset. Robert har trent seg opp, og orker mye mer nå. Gutten er like god med begge beina, og styrer det offensive spillet til Rømskog. Se og nyt!

11. Kløfta
Jeg har det litt vanskelig for å plassere Kløfta. De varierer fra veldig bra til helt elendig. Saleh-gutta blir viktige, og får de fart på Adam Olsen igjen så kan de komme høyere. Sliter litt med disiplinen, men det kan den nye treneren Svein Pettersen gjøre noe med.

Spillerfokus: Alexander Øverby imponerte meg mot AHFK. Rask spiller med trøkk og ålreit teknikk. Fortsetter han på samme måte vil han bli en viktig spiller for Kløfta.


12. Flisbyen
Er litt i samme situasjonen som Åkrene. Mange gode spillere, men svakt treningsgrunnlag. De har noen typer som sikkert hadde vært gode for 2.-divisjon hvis de hadde trent. Dette vil bli nok en tøff sesong for hvittrøyene i 4. divisjon.

Spillerfokus:  Rett og slett Patrick Stensrud. Han har spilt mye for "kokkos", Flisbyens 2.-lag, men er nå flyttet opp til a-laget. Han er rask, god med ballen og sabla god spilleforståelse.


13. Skedsmo 2
Jeg tipper det blir en tung sesong for Skedsmo 2. Mye av bredden er borte etter nedrykket for førstelaget, slik at det blir mye ungt.

Spillerfokus: Her vil det variere for mye til at jeg prøver meg :-)


14. Aurskog/Finstadbru
Har så vidt reddet plassen to år på rad, og i år mangler den raske målscoreren Stian Lerdahl for grønntrøyene. I tillegg forsvant Håkon Lundberg til Fet, som også har vært en solid målscorer. Byrden på ungguttene på topp kan bli for stor. De har ikke gjort bort seg i de to første kampene, men man ser hva som mangler. Innsats og vilje er blitt bedre under Engen/Bergerud.

Spillerfokus: Magnus Bystrøm Lie er AFSKs beste spillere. Midtbaneeleganten blir meget viktig for AFSK denne sesongen. Klarer han sammen med Wauer og Sørevik å ta tak i kamper, og score noen mål, kan det være redningen for AFSK.

Hva tror du?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar