mandag 8. september 2014

Fotballfest - live fra 4. divisjon

QDu kan følge 4. divisjon her i kveld. Flere spennende oppgjør.


Av Simon Claussen og Espen Bråthen

Kveldens kamper:

Rømskog+ - ET2

AHFK - Skjetten

Kløfta - AFSK

EIF - Skedsmo 2

Åkrene - Gjelleråsen

Flisbyen - Skårer

Vi følge AHFK-Skjetten som hovedkamp.

Det er ikke alle kampene vi har en kontaktperson, men prøver å få det til før kampstart. Er du på kamp så rop ut til oss, så skal vi oppdatere. Vi mangler først og fremst på Flisbyen-Skårer.

Hvordan tror du resultatene blir i kveld?

Pling: 1-0 til Rømskog+. Øyvind Sægrov.
Kampen startet 18:15 på Setskog.

2-0 til Rømskog+. André Sandby.

Jeg har glemt snusen. Krise! 

Kampen igang på Bjørkelangen.

2 min: Østengen med den første sjansen. Svardahl stusser igjennom, men LP kommer litt for langt ut til venstre. Wiker redder skudder.

Helvetes tempo her.

3-0 til Rømskog. Gjelsnesvangen.

5 min: Vestreng skyter over fra 22 meter.

AHFK kjører kampen.

6 min: Oj, Vestreng skrur nesten inn corneren.

13 min: Jevnt her nå. Fortsatt godt tempo. To lag som prater mye. Alltid bra.

16 min: Aaserud skyter fra 12 meter. Bjerkestrand redder på streken.

21 min: 0-1. Andreas Bakke. God redning av Jouini først. Bakke header inn returen. Det ropes på offside.

Skjetten har tatt mer og mer over.

Eian header etter en corner. Jouini redder.

26 min: Svardahl drar seg forbi to mann. Slår hardt inn. Ballen triller på streken noen cm foran Østengen. Nærme!

4-0 til Rømskog +. André Sandby med sitt andre.

Wiker er Norges mest offensive keeper - på godt og vondt. Corner til Skjetten og Wiker står over midtstekren.

Eian header utenfor på corneren.

32 min: Slora slår fint igjennom. Larsen rekker den nesten. Jouini plukker.

37 min: Stor sjanse for hjemmelaget. Østengen slår inn. Svardahl er helt alene på ni meter. Skyter i bakken og over.

40 min: Skjetten kontrer. Kolstad stopper Eriksen kontant.

Der ble AHFK snytt for straffe. Østengen ble revet ned.

43 min: Kolstad header svakt utenfor. Burde gjort det bedre.

44 min: Vestreng spiller igjennom Krogstad, som skyter. God beinparade av Wiker. Østengen skyter returen utenfor.

Østengen header et Vestreng-innlegg utenfor.

1-1 mellom Åkrene og Gjelleråsen. Bekk i det 60. min for GIF. Onarheim utlignet ti minutter slutt. Åtte minutter igjen.

Rømskog vant 4-0.

Kløfta-AFSK 0-1. Stian Lerdahl etter to min.
50 min: 1-1. Lars-Petter Østengen. Vestreng skyter, og Østengen styrer den inn.

Før det var Krogstad alene med keeper, men skaut utenfor.

1-1 på Åkrene Arena mellom Åkrene-GIF.

GK på Robin Karlsen.

55 min: Østengen skyter knallhardt like utenfor på et frispark. Innom en Skjetten-spiller. Corneren skyter Vestreng over.

Ny stor sjanse til AHFK. Jensen skyter i nettveggen.

Kløfta har utlignet mot AFSK.

61 min: Jensen header en corner like utenfor. Den burde sitti.

63 min: Jensen header igjen. Nå er Wiker med på notene og redder.

GK for Larsen.

3-0 til Skedsmo 2 borte mot EIF

68 min: 2-1. Henrik Jensen. Kontring. Svardahl og Vestreng spiller, og Jensen er alene med keeper. Wiker er på ballen men den går inn.

72 min: Eriksen vender og skyter. Utenfor.

74 min: Kontring for AHFK. Vestreng ødelegger en stor sjanse med dribling.

75 min: Oohh. Vestreng lobber over Wiker. Den går i nettet bak Wiker, men i nettaket. Publikum jublet forgjeves.

77 min: 3-1. Lars-Eirik Svardahl. Skrur inn et frispark. Svakt av Skjettens forsvar. Den gikk forbi alle.

Kris Lie inn for Jensen.

82 min: Mye kriging her nå. Eirik Haugen har vært stor i dag.

85 min: Østengen skyter over fra 22 meter.

86 min: Fantastisk redning av Jouini på en heading. Viktig.

Simen Ness inn for Østengen.

90 min: Svardahl ned stor sjanse. Wiker redder.

GK på Eriksen.

92 min: 2-3 Jonas Kordahl. Setter inn en retur. Spennende nå.

Tormod B. Sørlie inn for Vestreng.

SLUTT!

Fullt fortjent seier for AHFK. Vestreng og Aaserud tok tak i kampen sentralt, i tillegg var Eirik Haugen god. Østengen som vanlig god. AHFK smatt opp på 4.-plass


Det er fortsatt 1-1 mellom Kløfta og AFSK.

Skedsmo 2 scorer igjen. Nå leder de 5-0.

EIF reduserte til 1-5 ved Simen Martinsen mot Skedsmo 2. Slutt.

Kløfta leder 2-1 over AFSK.



Resultatene nå er:

Raumnes & Årnes - Sørumsand 5-2
AHFK - Skjetten 3-2
Rømskog/Setskog - Eidsvold Turn 2 4-0
Åkrene - Gjelleråsen 1-1
Eidsvold IF - Skedsmo 2 1-5
Flisbyen - Skårer 1-1 (Ferdig cirka 22:00)
Kløfta - AFSK 2-1 (Ferdig cirka 21:45)

Kløfta er med seier på vei ut av nedrykksstriden. AFSK er enda mer nede i søla. Det er fem poeng opp til Sørumsand. Skedsmo 2 tok tre viktige poeng, og klatrer forbi Sørumsand.

I toppen gikk det meste AHFKs og Rømskog/Setskogs vei. De er nå på henholdsvis 4.- og 5.-plass.
Hvis Skårer ikke vinner så er de begge med i kampen om opprykk.

Der utlignet AFSK på straffe ved Daniel Ekeberg mot Kløfta. Viktig.

2-3 på Kløfta. Unggutten Henrik Michelsen scoret. Snakk om viktig scoring for AFSK.

Det er så jevnt - både i toppen og bunnen nå. Det blir en vanvittig avslutning i årets 4.-divisjon.

2-1 til Flisbyen. Patrick Stensrud.

Det varte ikke lenge. 2-2 nå.

Rødt kort til Skårers keeper.

Kløfta utlignet! 3-3 fem minutter på overtid. "Jeg blir kvalm", sier Lasse Aardahl. Forstår han. Trist for AFSK.

Slutt på Kløfta. 3-3 der altså.

Skårer skårer. 3-2 mot Flisbyen.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar