søndag 15. november 2015

Litt statistikk om bloggen

Nå har jeg skrevet om lokalfotballen i to sesonger. Siden oppstarten i april 2014 har dette tatt av mye mer enn jeg trodde. Jeg er veldig glad i statistikk så her er en oversikt.
Siden den spede starten har jeg hatt 261 000 sidevisninger og 39 533 unike brukere. Det er egentlig ganske så sykt. Det er et smalt tema, men det er tydeligvis mye hengivenhet til den lokale fotballen på Romerike. Jeg gjør ikke dette for å skryte men for å frem den vanvittige interessen for lokalfotballen. Den står sterkt som aldri før, og det er ingenting i verden som er bedre enn det.

Jeg er selvfølgelig stolt over hva jeg har fått, og ikke minst når tilskuere kommer bort til meg og sier at de har begynt å gå på fotballkamper etter å ha lest bloggen. Da er på en måte min visjon, eller misjon om du vil, perfekt. Det er økt interesse jeg ønsker. Klubbene, lederne, trenerne, spillerne og de andre rundt lagene fortjener denne oppmerksomheten.

Jeg vil gi en stor takk til alle dere som leser bloggen. Det er takket være dere at det blir liv laga fremover. Samarbeidet med klubbene blir også bedre og bedre.

Så til litt mer statistikk. Dette er en oversikt på de fem mest leste innleggene.

OppføringSidevisninger
25. mar. 2015, 2 kommentarer
2323
5. okt. 2015, 1 kommentar
2074
3. nov. 2015, 14 kommentarer
1963
1930
1724

Det er stort sett direkteoppdateringene som er mest populære, og da har det gitt meg nesten 4000 visninger per dag hvis man inkluderer saker før og etter kampene. Google Analytics har noen algoritmer om brukeren. Det er 80 % menn og 20% kvinner. Artig at det er så mange kvinner som leser bloggen. 53% er i alderen 18 til 30.

64,2% leser bloggen på mobilen sin. Dette så jeg tidlig så bloggen er tilpasset alle plattformer. 26,4 bruker PC/mac og nesten 10% bruker nettbrett. 70% av brukerne bruker Apple sin(e) produkt(er).

Litt over 50% av trafikken til bloggen kommer fra Facebook. 14% er hvor dere går direkte inn på siden fra nettleser. 11% fra Twitter. 9% er fra akrene.no, men der ble det jo stopp for en stund siden. Resten er fra søk, og linker fra klubbenes nettsider, diskusjonssider, bettingssider osv.

Det var vel egentlig det viktigste. Det mest morsomme er at det har vært nesten 40 000 unike brukere innom bloggen. Det er en stor fin by det.

Så til en stor takk.

Takk til alle som bidrar til å oppdatere resultater og få inn gode saker. Jeg setter utrolig stor pris på den hjelpen jeg får. Tusen takk for alle diskusjoner. Jeg veit at jeg ofte kommer i noen diskusjoner - på godt og vondt. Jeg syns det er veldig givende med gode diskusjoner. Jeg beklager til de som eventuelt føler seg støtt iblant, men da er det bare å komme til meg for en prat. Baksnakkingen klarer jeg meg fint uten. Jeg oppfordrer folk å skrive sitt fulle navn i kommentarfeltet i bloggen også. Det gir mye bedre diskusjonsklima.

Jeg satser på at vi kan fortsette moroa neste år også. Utover høsten blir det litt mer rykter, og intervjuer med spillere og folk rundt lagene. Gjerne kom med tips og innspill til saker!

Har du noen tips eller innspill er det bare å kontakte meg. Du finner meg på telefon 45224573, Facebook, Twitter eller mail espen@grafiskservice.com.



1 kommentar:

  1. Mange mange takk til deg som driver bloggen, denne gjør det enda mere morsomt å følge lokalfotballen.

    John Haukland

    SvarSlett