mandag 22. september 2014

Direkte fra serierunde 22

I kveld er det flere viktige kamper. Kløfta møter Sørumsand, AFSK skal til Flisbyen, og AHFK tar i mot Eidsvold Turn 2. AHFK-kampen dekkes live, og jeg oppdaterer de andre kampene.


Kampstart på Bjørkelangen er 1900, og først er det kommunestyremøte :-).

Lagene:

Aurskog-Høland: Jouini, Kopperud, Haugen, Kolstad, Olberg - Jensen, Vestreng, Skjeggenes, Krogstad - Svardahl, Østengen.

Eidsvold Turn 2: Schjerve, Ulseth, Bello, Modal, Winnem, Kristengård, Borsheim, Madsen, Halberg, Rudi, Kristiansen.

Det vil komme oppdatering fra ca 19:20.

26 min: 0-0 nå. To store sjanser til AHFK nå. ET 2 har hengt godt med sier folket her.

30 min: To store sjanser for AHFK. Svake avslutninger av Svardahl og Krogstad.

31 min: Østengen i tverra

Straffe 

33 min: 1-0. Martin Vestreng. Dunker den i krøsset. Hans tiende scoring. Hands på en ET2-spiller ga straffen.

40 min: Rolig nå. AHFK kontrollerer, men ET 2 er småfarlige på kontringer.

44 min: Olberg skyter utenfor fra 18 meter.

Der ble Østengen snytt for tidenes klareste straffe. Til og med ET 2 ler godt av den elendige dommeravgjørelsen.

Det er faktisk det verste jeg har sett.

Pause. 1-0.

Kampen er igang.

48 min: AHFK starter best. Er lite engasjement her ute nå.

49 min: 2-0. Bård Kolstad. Vinner en ball i feltet, etter en corner, og banker den i mål. Mulig hands før scoringen, men dommeren lar den gå. Ni mål for Kolstad denne sesongen.

51 min: Stor sjanse for Skjeggenes. Skyter over fra sju meter.

53 min: Godt spill av hjemmelaget. Jensen og Kopperud ned på siden. Innlegg til Østengen som skyter utenfor.

Haugen ut og Vegard Aaserud inn.

55 min: Kopperud header men keeper redder

59 min: ET 2 kontrer. Kopperud kaster seg ned og blokker skuddet. Ut til corner.

60 min: 2-1. Sivert Modal. Banker ballen i mål etter litt frem og tilbake etter corneren.

65 min: Gult kort en frustrert Østengen. Ikke hatt dagen til nå.

67 min: Svardahl nede for telling. Ballevondt, for å si det pent.

Er blitt god nerve i kampen. ET 2 har fått opp farta.

68 min: 2-2. Usikker på målscorer. God frisparkvariant. Helt greit med Turn-scoring etter de siste ti.

Rødt kort på AFSKs Thomas Lerdahl - etter fire min mot Flisbyen. 0-0 der etter 15 min.

72 min: Vanvittig redning av keeperen til Turn på en Kopperud-heading.

Krogstad ut, Skogstad inn.

77 min: Svardahl skyter utenfor.

Jensen skyter, keeper redder godt.

Pling: Kløfta - SIF 1-1.

Keeperen har dagen. Nok en klasseredning på et Skjeggenes-skudd. Lov å væra god.

Pling: Flisbyen - AFSK 0-1. Daniel Ekeberg.

82 min: Østengen spiller igjennom Skogstad. Keeper er ute og plukker.

84 min: Østengen skyter i tverrliggeren etter godt Svardahl-forarbeid.

86 min: Svardahl alene med keeper, skrått ut. Sleiver avslutningen utenfor.

To min lagt til. AHFK har ikke fått til noe de siste minuttene. Turn med frispark 

92 min: 2-3. Vinner dueller og ballen dunkes i mål.

SLUTT.

Ufortjent, men sånn er fotballen. Dette rota hjemmelaget bort pga personlige feil og altfor lite entusiasme. Da blir man straffet.

Pling: Kløfta - Sørumsand 2-1 (51 min).

Pling: Kløfta - Sørumsand 3-1. 20 minutter igjen.

Pling: Flisbyen - AFSK 1-1. Straffescoring. Andreas Gundersen.

Pling: Flisbyen - AFSK 1-2. Joakim Berg. 20 minutter igjen. AFSK spiller med ti mann etter Lerdahls utvisning etter fire minutter.

Overtid mellom Flisbyen - AFSK.

Tabellen nå:

12. Sørumsand 22 p
13. AFSK 21 p.

I siste seriekamp er det AFSK-SIF!

Slutt i Lillestrøm. AFSK vant 2-1.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar