lørdag 22. august 2015

Direkte fra Hauerseter - Fu/Vo

Lokaloppgjør på Øvre Romerike i dag mellom Hauerseter og Fu/Vo. Kampen starter 16:00. Jeg følger direkte.
Preben Finstad og FU/Vo møter Hauerseter i kampen om å bli beste lag fra Romerike i 3. divisjon (Foto: Espen Bråthen )

Kampstart 16:00.

Lagene:

Hauerseter: Torgersen, Nilsen, Aalstad, Rognhaug, Olsen, Sæther, Haugen, Gueassan, Holt, Stensby og Hovland.

FU/Vo: Paulsen, Bråthen, Westerheim, Severeide, Lundhaug, Heiberg, Skolbekken, Halvorsen, Finstad, Linstad og Brenna.

Skjetten spiller mot Lokomotiv Oslo i dag. I kampen, som begynte kl 14:00, leder Skjetten 2-0. Jonas Kordahl og Ardian Gashi har scoret.

3-0 til Skjetten. Jonas Kordahl igjen. Det var hans 13. mål denne sesongen.

Lokomotiv Oslo hentet opp Skjetten. Det ble 4-4.


Nå kjører vi.

Nydelig vær, og ålreit med folk.

Hauerseter ut i 4-3-3. FuVo i sin 4-2-3-1.

2 min: Rolig åpning.

3 min: Der smalt det. FuVo kontrer. Heiberg skyter fra 18 m i stanga. Ballen går rett i fanget på Gutierrez.

6 min: Linstad lobber over mål fra 35 meter.

Gratis boller og saft til barna, sier speaker. 

Hauerseter triller ball, og FuVo kontrer. Hørt det før?

12 min: Veldig rolig. Varmen er nok en del av det. En god del frispark, og stopp i spillet.

Hauerseter med ball og FuVo i blokka.

14 min: Hovland løper fra forsvaret. Keeper rekker akkurat ballen før spissen Hovland.

16 min: Frispark til FuVo i god posisjon. Hjørnet på 16.

17 min: 0-1. Håkon Bråthen. Han tar i mot frisparket til Linstad. Vender og scorer.

19 min: 0-2. Kim Brenna. Paulsen kaster ut bra. Skolbekken avanserer, spiller fri Brenna og han scorer enkelt.

Heiberg nede for telling. Vondt i øye. 

Han er oppe igjen. Brenna fikk frispark. Tatt raskt og kort. FuVo triller ball.

24 min: 1-2. Filip Hovland. Langt kast fra Haugen. Stuss og Hovland header ballen i mål. Viktig redusering.

28 min: Lang kast igjen for Hauerseter. Hovland kaster seg frem på nedfallsfrukten, men utenfor.

32 min: Linstad skyter utenfor fra ca 22 meter.

34 min: Stensby skyter dårlig fra 25.

FuVo kjører kontring. Brenna nesten gjennom. Det ender med corner.

Ny corner for FuVo.

36 min: vanvittig skudd fra Severeide fra 20 meter. Smeller i tverrliggeren og ned. Dæven.

39 min: Corner til FuVo. Godt forarbeid av Brenna.

40 min: 1-3. Preben Finstad. FuVo presser godt etter corneren. Heiberg blir fellt innenfor 16. Dommer lar spillet gå. Finstad smeller inn ballen.

41 min: 1-4. Finstad. Driblet bort to mann. Fyrer den opp i nærmeste hjørnet.

42 min: 1-5. Halvorsen. Herlig crosser fra Finstad. Halvorsen setter den i hjørnet alene med keeper.

PAUSE!

48 min: Hovland avslutter over. Småkrangling mellom han og Severeide.

Den første omgangen var en taktisk bommert av Hauerseter. De ga lå med for stor avstand mellom forsvaret og midtbanen.

53 min: 1-6. Brenna. Hauerseter mister. Linstad spiller igjennom Brenna. Han scorer.

Emblemsvåg smiler bredt nå.

56 min: Hauerseter roper på straffe. Dommer gir femmeter. Jeg har ingen anelse om hva som er korrekt.

60 min: Nå er det mye balltrilling for begge lag. Corner til Hauerseter.

Skytes i nettveggen, etter hvert.

63 min: Holt kommer skrått på mål. Paulsen redder forsøket.

68 min: Haugen avanserer. Svakt press av Skolbekken. Haugen skyter utenfor.

Drikkepause i varmen.

69 min: Westheim inn for Skolbekken.

75 min: Daft og tamt. Blir det når et lag leder så mye. Tipper jeg blir solbrent i dag.

Jakobsen inn for Holt (Hauerseter)

77 min: 1-7. Halvorsen. FuVo vinner ballen høyt. Halvorsen drar av en mann og smeller den inn.

Sæther ut, Mohaugen inn. Sæther kom inn ved pause. Skadet nå.

82 min: Severeide og Linstad ut for FuVo, Rismoen og Nordbye inn.

En enslig Hauerseter-supportere roper ut sin frustrasjon, og er irritert på dommeren. Er ikke hans feil dette.

86 min: Haugen skyter høyt over, etter innlegg fra Hovland.

Nå venter begge lag på sluttsignalet.

SLUTT!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar