mandag 17. august 2015

Tips foran 16. serierunde i 4. divisjon

En kamp er allerede spilt, men det gjenstår mye moro denne runden i 4. divisjon. Her er mine tips.
Viktor Nilsen og Rømskog møter Årnes denne runde. Nannestad skal til Kløfta.  (Foto: Espen Bråthen )
Den 16. serierunden startet med Lørenskog 2 mot Fet på lørdag. Hjemmelaget vant sin tredje 3-2-seier på de fire siste kampene. Til tross for to røde kort, Manpreet Singh og Walid Idrissi, klarte ikke Fet mer enn å redusere to ganger. For Lørenskog scoret Latkovic, Christensen og Ouhadou. Blix og Mathisen scoret for bortelaget.

Nå blir det for alvor et tre-lags-kjør dette her når det gjelder opprykk. Aurskog-Høland er to poeng foran Fet, men har en kamp til gode. Og Fet er ett poeng foran Lørenskog.

Mandagens kamper:

Ingen fulltreff på søndagens kamper, men vi prøver igjen.


Åkrene - Aurskog-Høland

Hjemmelaget sliter veldig om dagen. Spillet har derimot blitt bedre i det siste, og hadde de vært litt heldige kunne de tatt poeng både mot Skedsmo 2 og Eidsvold. I kveld kommer de med et ålreit lag. Baybutt er med, men blant andre Thomas Persson er ikke med. Da blir det tøft for rødtrøyene.

AHFK leder serien, som nå ser ut til å bli et tre-lags-kjør ettersom Lørenskog 2 slo Fet. Blir det poengtap her, pluss i neste, for AHFK er lagene likt. De kommer uten Martin Vestreng i kveld som soner. Inn kommer Stian Skjeggenes som sonet forrige kamp. De har med 15-åringen Marius Kolstad på benken. Jeg gleder meg til å se han. Han er litt raskere enn meg.

Mitt tips: 1-3. Eian for Åkrene. Østengen, Vestreng og Svardahl for AHFK.

Fu/Vo 2 - Eidsvold IF

Kommer med bra lag i dag, også. De er rett og slett solide, og kommer til å plukke poeng utover høsten. Blant de sterkere kortene i dag er Martin Skolbekken, og ikke minst Henning Torgnesskar som jeg syns har vært meget god for Fu/Vo i det siste. De har med seg Kongsvinger-utlånte Mads Rismoen også. For å toppe det hele er Kjell Engflaen med i kveld også. Herlig!

Eidsvold er bedre nå. Denne svake våren er glemt, og nå går de for en topplassering. De drømmer fortsatt om at lagene foran skal gå på en smell. I dag kan de nærme seg Fu/Vo 2 med seier. De stiller så og si fullt lag i dag.

Mitt tips: 3-3. Skolbekken, Kvalness og Rismoen for Fu/Vo 2. Iversen, Rødsrud og Halberg for EIF.

Rømskog/Setskog - Raumnes og Årnes

Skauingene kjører på. De har overbevist i starten av høstsesongen. Nå ryktes det at det er noe sykdom på Sandby-gutta, så jeg er litt spent på denne kampen. Flies er suspendert og Heggedal/Bergsjø er skadet.

Årnes kommer til å bli bedre utover høsten. Det er jeg rimelig sikker på. I kveld er gode Linderoth-Jensen også på plass i midtforsvaret. Man får håpe, for Årnes sin skyld, at han har trent godt. Fredrik Autio er også tilbake etter en halv sesong i Fu/Vo - der ble det mest spill i FU/Vo 2.

Nordicbet har R/S som favoritt til 1,65 i odds. Hvis Sandby-gutta ikke spiller frister det å spille på Årnes til 3,00 i odds.

Mitt tips: 3-3. J. Sandby, Aaserud og Holmedahl for R/S. Autio og Hansen 2 for Årnes.

Eidsvold Turn 2 - Gjelleråsen

Turn er gode i 4. divisjon om dagen. Gode fremover, og solide bakover. Du kunne fort fått med seg poeng mot AHFK i forrige kamp. De kommer med tilnærmet lag i kveld. Sterke fremover, men litt svakere bakover. Spesielt på keeperplass. Solberg og Gawecki kan låse opp de fleste 4. divisjonsforsvar, og nå har de med seg Fredrik Kristiansen.

Gjelleråsen er opp og ned - som forventet. I kveld spiller også juniorlaget en viktig kamp, så det blir spennende å se hva de prioriterer. Laget er tålig de samme, pluss at feks Thomas Normann er tilbake. Det ser litt bedre ut. Det ser jaggu meg ut som at trener Robin Ødegård må stå i mål i denne kampen også.

Mitt tips: (denne er vanskelig) 1-1. Kristiansen for ET2 og Sørensen for GIF.

Søndag:

Kløfta - Nannestad 3-1

Kløfta får en tung høst. De har mistet noen spillere, og blant andre Damstuen har begynt å jobbe skift. Jeg fikk en mail av trenereteamet til Kløfta som forklarte dette, etter at jeg lurte litt på hva som har skjedd. Nå er målet til de å redde plassen i 4. divisjon. De gir nå mange av de unge gutta muligheten. I dag er det helg så da stiller Kløfta et god ellever, og er klare favoritter.

Nannestad har gjort mange endringer etter at ny trener ble klar. Mye ungt og noe tungt, som jeg skrev sist. Altfor svakt lag i 4. divisjon nå.

Mitt tips: 4-1. Olsen 3 og H. Saleh for Kløfta. Eriksen for Nannestad.

Fjellhamar - Skedsmo 2 0-2

Dette blir en spennende kamp. FFK har blitt bedre og bedre, og de håper på å jage lagene foran de på tabellen. De ligger på 7. plass, og det er kun tre poeng ned til 12.-plasserte Skedsmo 2. Det er nok for langt fram for FFK, så jeg tror de må konsentrere seg med å holde lag bak seg. I dag stiller de et godt lag, så skal ikke se bort fra tre poeng.

Godt lag stiller også Skedsmo 2. Som sist så er Krasniqi, Davies, Bjerkreim, Wang og Amundsen med. Spillere som fint klarer seg i 3. divisjon. Nå er også Kilmork med igjen. Han har scoret en god del mål på junior og her i 4. divisjon.

Mitt tips: 2-2. Opstad og Bråthen for FFK. Davies og Wang for S2.



2 kommentarer:

  1. 5 juniorspillere i Gjelleråsen A-tropp (og startelver), så ingen tvil om hvor prioriteringene ligger!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, og jeg sier ikke hva som er mest korrekt. Det er viktig for dere å gå GIF opp i Interkrets, pluss at det også er kort vei ned for a-laget. En fin balansegang det der.

      Slett