fredag 20. juni 2014

Lagene til lokaloppgjøret mellom AHFK og R/S er klare

Nå nærmer det seg kampstart på Høland stadion mellom Aurskog-Høland og Rømskog/Setskog. Lagene er klare, og nå gleder vi oss til et durabelig lokaloppgjør.



Som ventet så var det ikke lett å tippe lagoppstillingene. Det er flere småskader på noen av spillerne og ferien er i full gang. Lagoppstillingene over er korrekte, men om det er slik formasjonen blir er jeg usikker på.

- Jeg har ikke bestemt for formasjon ennå. De elleve som står der er korrekt. Jeg får snart sette meg ned og lage en plan, sier R/S sin trener Ole Robert Søbye.

- Vi har noen småskader så vi er nødt til å teste noen spillere før vi tar ut endelig lag, sier AHFKs trener Bengt Krogstad,


Aurskog-Høland FK
: Blir det 4-4-2 eller 3-5-2 for hjemmelaget? De har noen småskader, så jeg er veldig usikker på laget.

Jeg tror de går for 4-4-2 med samme forsvar som i de siste kampene. Kopperud sliter med en skade, men skal testes før kampen. På midtbanen sliter også Vegard Aaserud med den ene beinet, men satser på at han blir klar, som venstreving. Henrik Jensen flyttes inn på høyrekant. Sentralt starter duoen Martin Vestreng og Stian Skjæggenes. 15-åringen Ola Vestreng starter dermed som spiss sammen med Lars-Petter Østengen.







Rømskog/Setskog: Jeg ser for meg at de går ut i 4-3-3 med dette laget, eventuelt at det blir 4-5-1 ut i fra hvordan kampen utvikler seg. I mål står Håkon Berger. Enten står han fantastisk eller så er han elendig. Hva blir det til i dag? Toppscorer Bergersen kan brukes på flere plasser, og i kveld blir det høyreback i fraværet av Christian Helbostad. Resten av forsvaret er som forventet. En ting er sikkert og det er at de vil få utfordringer med farten til AHFKs spisser.

Treeren på midtbanen har mye innsats i seg. Malnes er nettopp tilbake fra skade, og Fagersand har ikke spilt mye den siste tiden. Bærebjelken Marius Heggedal er mannen som R/S må sette sin tillit til sentralt i kveld. Han har stor innsats og gir alt i alle dueller. Han er mannen som kan jage ned Vestreng. På topp vaker alltid Sægrov godt i sivet. Han har vært svak i år, men kan det løsne i kveld? André Sandby er fortsatt opp og ned. Når han har dagen er han vanskelig å spille mot. De to får støtte av unge Victor Nilsen, som kan glede seg til lokaloppgjøret i kveld.





Jeg har stilt begge lags trenere, Bengt Krogstad (AHFK) og Ole Robert Søbye (R/S) noe spørsmål.

Hvorfor vinner ditt lag:

Søbye: Vi får vel score flere mål enn AHFK. Da vinner vi. Vi må være på fra start, og spille på det vi er gode på. Så får vi håpe at vi utover i kampen kan krydre med litt god fotball.

Krogstad: Vi er et bedre lag enn R/S. Vi er nødt til å 100% innsats i kveld, eller så taper vi.

Hva syns du om motstanderen:

Søbye: De er gode. Jeg kjenner mange der, og jeg gleder meg til et hyggelig lokaloppgjør. Vi er venner før og etter kamp, og så er det lov å være litt "fiender" underveis i kampen. Noe hat er det absolutt ikke. Det blir litt for dumt å si. Jeg gleder meg.

Krogstad: De har prestert som forventet i år. God start, men sliter litt om dagen. Denne kampen er uavhengig av form, sånn som lokaloppgjør er. Den som vil mest vinner i kveld.

Sånn. Da er forutsetningene satt. Det er ikke lenge igjen til kamp. Møt opp og støtt lokalfotball i Aurskog-Høland. Kampstart er 19:00.

PS! Det er satt opp buss fra Høland stadion til Eidsverket og Midtsommerfestivalen i kveld etter kampen. Den går ca 21:30. Inngangen er gratis!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar