fredag 20. juni 2014

Live fra Aurskog-Høland - Rømskog

Nå er vi snart klare for lokaloppgjøret mellom AHFK og R/S.



Det er overskyet på Høland stadion.

Fredrik Skogstad er på benken i kveld. Bjørkelangingen har spilt i Faaberg de siste sesongene.

Det ble en kort benketilværelse på Skogstad. Lars Kopperud kan ikke spille.
- Bittert, dette er den viktigste kampen hittils, sier Lars. Skogstad kommer inn fra start.

Sægrov og skauingene er klare.

Nå er vi snart klare for avspark.

Sydlandsk stemning på Høland stadion!

2 min: AHFK starter best. De går ut i 3-5-2. 

5. min: Studsrud med skudd fra 12 meter. God redning av Berger.

6 min: Nytt skudd av Studsrud. Like over.

10 min: AHFK styrer alt utpå her. Kommer bare til noen småsjanser. Ola Vestreng header over fra 12 meter.

12 min: Jøran Sandby med et skudd over. Avanserte og skaut fra 22 meter.

13 min: 1-0. For en debut. Fredrik Skogstad scorer! Alene med keeper gjør han ingen feil.

14 min: Ny stor sjanse. Østengen drar av 2-3 mann. Skyter med venstra, men Berger redder. Studsrud avslutt for dårlig på returen, og Berger redder igjen.

Nok en gang sjanse for hjemmelaget. Noe rot foran Berger, men ballen vil ikke inn. Soleklar hands på J. Sandby inne i feltet. Ingenting.

17 min: Haugen skyter i stanga etter en corner. Veldig nærme der altså. Fullstendig overkjøring til nå.

20 min: Haugen header etter en corner. Ballen går like utenfor via stanga.

Søbye bytter posisjon på Holmedahl og Heggedal nå. Smart, tror jeg.

25 min: Østengen og Skogstad er mer enn en munnfull for bortelaget.  

2-0. Frispark fra Vestreng. Innoverskrudd. Usikker på om Østengen var nær den. Den får vi diskutere etterpå.

3-0 Ola Vestreng. Herlig gjennomspill av Østengen. Ola runder keeper.

28 min: 4-0. Frispark fra Martin Vestreng. Den går i mål! Håpløst av Berger. Den er garantert Vestreng sin.

34 min: Litt roligere nå. Aaserud er irritert på børsen - igjen. Den funka i år også. Aaserud har vært blant de beste på banen.

43 min: Rolig her nå. Rømskog kommet litt mer med. Nå venter vi på vaffel.

45 min: 5-0. Ola Vestreng header inn en strålende corner fra Vegard Aaserud.

Pause.

I dag er AHFK altfor gode for bortelaget. Det burde vært både 6 og 7 mål for hjemmelaget. AHFK presser Rømskog høyt, og vinner ballen hele tiden. Skogstad og Østengen er suverene på topp. Bak der så er Aaserud og M. Vestreng helt konger. Og innimellom, rundt og egentlig overalt er Ola Vestreng. 15-åringen er herlig.

Nå er vi igang.

47 min: AHFK kjører på fra start. Skaper to sjanser.

Flies har kommet inn for Viktor Nilsen.

Frispark til AHFK. Berger felte Skogstad. Gult kort. Burde vært rødt. Østengen dundre til på frisparket. Berger redder godt.

53 min: 6-0. Henrik Studsrud. Løper forbi alt og alle. Dundrer den inn fra 10 meter.

60 min: Gult kort på Østengen. Det skulle vært rødt kort. Sparker ned Edvin Øygard i frustrasjon. Ikke bra. Østengen skulle hatt frispark først, men håpløs reaksjon.

Sægrov får gult for protester mot dommeren.

Det var vel Østengens tredje gule kort, og han må stå over mot Raumnes.

64 min: Piotr Smolec kommer inn for Østengen. 

Sægrov ut. Eskild Malnes inn.

68 min: Aaserud vinner ballen. Skyter fra 20 meter. Berger redder. Corneren blir det ingenting av.

AHFK står opp. Ola Vestreng legger til Haugen. Han skyter og scorer. 7-0.

Runar Nadden inn for Henrik Jensen.

7-1. Trøstemål for Rømskog. André Sandby.

Rømskog har løfta seg litt

77 min: Aaserud ut. Kristian Sether inn. Moro for unggutten.

80 min: M. Vestreng vinner ballen høyt. Han bommer alene med keeper.

85 min: Stille og rolig her nå. 

88 min: Ola Vestreng skyter i tverrliggeren. 

Gult kort for Ola der. Takler Flies.

Sether fikk gult kort. Altfor sein takling på Fagersand.

7-2 Sandby igjen. Blir spilt igjennom av Flies.

Slutt. Overkjøring. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar