mandag 6. oktober 2014

Direkte fra serierunde 24

Drømmemandag her igjen. Jeg ser AFSK-Skårer direkte, og oppdaterer fra de andre 4. divisjonskampene pluss noe fra 3. divisjon.

Klarer AFSK tre poneg i kveld mot Skårer? (Foto: Espen Bråthen )
Kamper som spilles i kveld er:

4. divisjon:
AFSK-Skårer
Skedsmo 2 - Skjetten
Kløfta - Gjelleråsen
Flisbyen - Sørumsand

3. divisjon:
Strømmen 2 - Lørenskog 2 (Hvis Korsvoll slår Kjelsås 2 og Lørenskog taper, så rykker Lørenskog 2 ned.
Rælingen - LSK 2 (Vinner Gjøvik-Lyn 2 mot Gran og Rælingen taper, så er det kun to poeng ned til nedrykk for Rælingen)


AFSK: Larsen, Lerdahl, Kristiansen, Akselsen, Røisgaard - Rojo, Lundberg, Bystrøm Lie, Fetahu, Martinsen, Andreassen. (Joakim Berg er ute med fem gule kort, tipper dermed Bystrøm Lie som målscorer i 1-4-tipset mitt)

Skårer: Ballangby, Stien, Berg, Kristoff, Mjelde, Derbakk Pettersen, P. Larsen, Bratshaug, K. Larsen, Okhei, Opstad.

17:05: Det skyer på. Får håpe det blir opphold. Nå er det pizza til jentene og meg. Snakkes etterpå.

18:31: Nå er de på med superundertøy, eller långkalsonger som det heter. Gradestokken går nedover. Ikke bra. Daniel Ekeberg er halvskadet og starter på benken i dag. Nok en viktig spiller ute for AFSK i kveld.

Pling: 1-0 Skedsmo 2 - Skjetten. Kampen startet 18:45.

6 min: Skårer med to halvsjanser.

10 min: Jevnt utpå her.

13 min: Kontring av AFSK. Andreassen legger inn. Ingen foran mål.

Pling: 1-1 i S2 - Skjetten. Jonas Kordahl på straffe.

18 min: Skårer tar over nå. Skaper ikke så mye fordi AFSK er flinke til å komprimere. Lite rom til Skårer.

20 min: Stor sjanse til Skårer.

21 min: 0-1. Petter Larsen. De fikk corner etter den store sjansen. Larsen skyter fra 18 meter og i mål. Utagbart for keeper Morten Larsen.

25 min: Kaldt her nå. Skjer lite på banen. Skårer med ballen.

32 min: Samme som for seks minutter siden.

33 min: Oj oj, der skal du score Petter Larsen. Skyter rett på keeper fra sju meter.

Corner til Skårer. Ny corner.

36 min: Bratshaug skyter like utenfor fra 10 meter.

39 min: 0-2. Sigurd Berg. Løper fra alt og alle. Ingen fra AFSK presser han. Skyter mellom beina til keeper.

44 min: 0-3. Petter Larsen. Spiller vegg med Opstad. Lobber over keeper fra 14 meter. Pent.

Der gikk alle inn i kiosken. Snart pause.

Ut Kristian Lundberg. Andreas Halvorsen inn.

AFSK har ikke hatt skudd mot eller i nærheten av mål.

PAUSE.

Pling. Kordahl igjen for Skjetten. Nå er det 1-2 på Skedsmo.

Mange som rister på hodet av AFSK-supporterne nå. Dette er ikke bra.

2. omgang starter nå.

Joakim Martinsen ut, Daniel Ekeberg inn.

Tesfu inn for Okhei.

53 min: Andreassen igjennom alene med keeper. Ballangby redder.

54 min: AFSK igjen. Andreassen legger inn. Keeper fanger foran Ekeberg.

Pling: 2-3 mellom Rælingen-LSK 2.

56 min: 0-4 Nahum Tesfu. Dundrer ballen i mål fra 23 meter. Ingen fra AFSK presset.

Pling: Strømmen 2 - Lørenskog 2 2-0. 30 minutter igjen.

Tidenes hands av Stian Røisgaard. Gult kort. Larsen redder Opstad sitt frispark.

64 min: 0-5 Morten Derbakk Pettersen. Kristoffer Larsen raidet ned høyresiden. Derbakk dunker den inn fra 11 meter.

Tom Lia inn for Sigurd Berg.

65 min: Stian Røisgaard ut, Henrik Michelsen inn.

67 min: Der. AFSK første skudd på mål. Bystrøm Lie skyter fra 12 meter. Keeper redder.

67 min: 0-6. Kristoffer Larsen. Opstad med herlig innlegg. Larsen dunker den inn.

Nå forsvant de fleste tilskuerne. Er nesten bare Oda og meg her nå.

69 min: 1-6 Thomas Lerdahl. Andreas Halvorsen med et fint raid. Legger ut til Lerdahl, som skyter i lengste.

@ralingenfk: 72. min: 2-4. Pellegrino øker ledelsen til LSK 2.

Pling: Bjerkestrand og Eriksen har scoret for Skjetten. 1-4. Eriksen er likt med Østengen nå med 25 mål.

75 min: 2-6. Magnus Bystrøm Lie. Fint angrep av AFSK. Michelsen og Andreassen med forarbeidet.

78 min: Hammersborg inn for Opstad.

80 min: Skårer presser og presser. Burde blitt en scoring eller to til nå.

83 min: Derbakk skyter over.

85 min: 2-7. Petter Larsen. Header inn på bakerste.

Pling: Flisbyen - Sørumsand 1-0.

Gult kort på Derbakk Pettersen.

SLUTT.

Speaker sier at det er nest siste hjemmekamp i 4. divisjon på minst ett år...

Noen som har kontakter i Kløfta eller Gjelleråsen?

Endelig hjemme igjen. Godt og varmt. Fruen legger unga. Perfekt.

Slutt: Strømmen 2 - Lørenskog 2 5-1.

Slutt: Rælingen - LSK 2 3-6.

Røa klarte 0-0 i lokaloppgjøret mot Ullern i 3. divisjon 2. avdeling. Nå har Hauerseter tatt igjen Ullern i serietoppen. Ullern er foran på målforskjell med sju plussmål mer.


Slutt: Skedsmo 2 - Skjetten 1-4. Vi gratulerer Skjetten med opprykk til 3. divisjon.

Og der rykka Lørenskog 2 ned til 4. divisjon. Korsvoll slo Kjelsås 2 med 4-1. Dermed rykker det garantert to lag ned fra 3. divisjon, og det samme i divisjonene under.

Gjøvik-Lyn 2 leder 3-1 over Gran like før slutt. Det vil si at Rælingen er kun to poeng over nedrykksstreken. Rælingen har bunnlaget Storhamar i neste kamp og den MÅ vinnes for å unngå nedrykk.

Det er veldig jevnt i bunnen. Det nederste av disse lagene rykker ned.

9 Gran 23 25
10 Rælingen 23 25
11 HamKam 2 22 23
12 Gjøvik-Lyn 2 23 24

Det er også mulig at beste tolver kan holde seg i år i 3. divisjon. Det er fordi Pors kan rykke ned fra 2. divisjon, og da rykker Pors 2 ned fra 3. divisjon. Jeg kommer tilbake med en sak på det senere i uken.

Det er nå 1-1 mellom Flisbyen og Sørumsand. Spilt ti minutter av andre omgang.

Nå er det nattakos til jentene. Er snart på plass igjen :-).

Pling: Flisbyen - Sørumsand 2-1. Alexander Gusevik. Robin Vågan scoret Flisbyens første.

Pling: 3-1 til Flisbyen. Thomas Halstensen header inn en corner.

Veit ikke åssen det går på Kløfta. Har sendt noen smser, men ingen svar. Spennende!

Taper Sørumsand så kan det bli en veldig spennende siste seriekamp på Aursmoen hvis Fet og Rælingen holder plassen. Da blir det sannsynligvis vinneren holder plassen. Det kan bli folkefest.

DER! Kontaktperson Tosterud svarte på SMS. Det er 3-3 mellom Kløfta og Gjelleråsen ti minutter før slutt.

Svar på sms Tosterud. Svar. Skårer venter i spenning. Eidsvold og Soltvedt venter. Der kom den. Fortsatt 3-3. Snart slutt.

3. divisjon: Grue - HamKam 2 0-0. Nå er tabellen enda jevnere. Fire lag og det skiller ett poeng.

9 Gran 23 25
10 Rælingen 23 25
11 HamKam 2 23 24
12 Gjøvik-Lyn 2 23 24

Slutt: Kløfta - Gjelleråsen 3-3

Der tror jeg Skårer avgjorde kampen om opprykk. Fire poeng opp for Gjelleråsen.

Flisbyen bommer på straffe. Vågan skyter over.

Adam Olsen scoret to og Hawar Saleh en for Kløfta. Stor takk til Tosterud for informasjon.

Nå venter vi egentlig bare på sluttresultat mellom Flisbyen og Sørumsand.

Pling: 4-1 til Flisbyen. Stensrud bommer på straffe, men Gusevil setter returen.

Slutt: Flisbyen - Sørumsand 4-1. Flisbyens andre seier i årets sesong.

Opprykksjubel for Skjetten (fra Romerikes Blad)



 

Da tar vi kvelden. For en fantastisk fotball-mandag på Romerike. Jeg kommer tilbake i morgen med sak på AFSK-Skårer og de andre kampene, før jeg tar turen til AHFK-Åkrene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar