tirsdag 7. april 2015

Direkte fra første serierunde for 4. og 5. divisjon

Endelig er ventetiden over. Nå starter lokalfotballen i 4. og 5. divisjon. Jeg stikker på Fet - Kløfta i kveld, og skal i tillegg oppdatere, så godt jeg kan, de andre kampene.
Lasse Bergan Foss og Fet møter Kløfta i årets første seriekamp. (Foto: Espen Bråthen )
Kveldens kamper:

4. divisjon:

Fet - Kløfta 20:15
Nannestad - Fu/Vo 2 20:15
Lørenskog 2 - Rømskog 19:30
Aurskog-Høland - Gjelleråsen  - Utsatt pga GIFs cupkamp.

5. divisjon:

Skedsmo 3 - Borgen 19:15
Ull/Kisa 3 - Flisbyen 20:15

Nordicbet har odds på en kamp i 4. divisjon i dag. Det er Fet mot Kløfta. Oddsen for hjemmeseier er på 1,20. Uavgjort er 7,50 og Kløfta-seier gir 5,05. Det mest aktuelle her er hjemmeseier, men oddsen er for lav i en serieåpning til å spille på det. Kanskje man skal sette en hundrings på uavgjort, fordi Kløfta har ambisjoner og har et spennende lag.

Livereferatene starter nok allerede når Lørenskog 2 - Rømskog starter. Altså 19:30.

Laget til Lørenskog:

1 Ole Martin Drevland
2 Mohammed Ali Essaidi
3 Daniel Nordheim Pedersen
4 Fadi Mazim Shawkat
5 Patrick Fjell
6 Kristoffer Holtung Bugge
8 Marius Leonto Øvretveit Pierau
10 Andreas Skattum Nordby
7 Mathias Egge Kvalheim
9 Mats Solberg
11 Sulim Zarojev Tomov

Laget til Rømskog:

12 Håkon Berger
2 Magnus Andre Fagersand
4 Olaf Kind
5 Håkon Bergsjø
6 Stian Mendoza Flies
8 Marius Fosser Heggedal
15 Viktor Nilsen
18 Ørjan Malnes
20 Torbjørn Dahlum Nilsen
7 Jøran Sandby
11 Eirik Bergsjø

Lørenskog - Rømskog starter 19:30.

Fet stiller med følgende lag:

1 Mathias Nikolai Hoftvedt
4 Kjetil Moren Bråthen
7 Atle Søgård
38 Håkon Lundberg
6 Espen Søgård
8 Frode Sanderlien
16 Martin Mathisen
20 Øystein Rygg
11 Erik Torud
17 Christoffer Blix
19 Eirik R. Barlaug

Ser ut som 3-4-2-1. De er uten Lasse Bergan Foss.
Kløfta har som vanlig satt opp laget hulter til bulter. Får finne det ut når jeg kommer til Fedrelandet.

Nå er J8 og J9-treningen over på Aursmoen. Minstefrøkna sendt i dusjen og jeg reiser på kamp.
Førstemann til Fedrelandet.

Målene renner inn på Rolvsrud. Til Rømskog. Først scoret Jøran Sandby, og like etter sendte Eirik Bergsjø Rømskof opp til 2-0. Spilt i 30 minutter.

Vi er igang på Fedrelandet. Fint vær.

Pling: LFK 2 - Rømskog 0-3. Jøran Sandby. Lørenskog er best sies det, men det er lov å være effektiv. Pause der nå.

3 min: Bra tempo her. Litt for stort. Er noen feil her nå. Jevnt.

5 min: Kløfta stresser Fet. 

Kløfta spiller 4-5-1. Ligger fint i formasjonen sin.

8 min: Bujupi skyter fra 16. Hoftvedt redder.

10 min: Mathisen raider. Innlegget mot Blix er for svakt.

12 min: Frispark til Kløfta på ca 23 meter fra mål. Damstuen skyter godt. Hoftvedt redder.

17 min: 1-0. Frode Sanderlien. Skudd fra 25 meter. Svakt av Kløftas keeper der. Ballen gikk inn i keeperhjørnet.

Den kom ut av ingenting. 

19 min: Damstuen prøver seg igjen. Rett i muren.

19 min: 2-0. Martin Mathisen. Rygg kommer på overlap. Herlig innlegg som Mathisen header i mål.

Pling x 2: 

Nannestad - Fu/Vo 0-1 (sju min).

Lørenskog 2 - Rømskog 1-3. 50 min.

Veldig effektivt av Fet dette her. To avslutninger og to mål.

29 min: Rolig her ute. Begge lag triller litt ball. 

31 min: Bråthen takler Bujupi hardt. Det smalt godt. Dommer lot den gå. Issprayen freser nå.

Pling. Jøran Sandby igjen. 4-1 til Rømskog.

33 min: Bujupi ut, Kaka inn for Kløfta.

33 min: Sanderlien på løp. Avslutter. Like over.

35 min: Frispark til Fet. Søgård skyter.

3-0. Espen Søgård. Frispark fra hjørnet av 16 meter. 

Speaker sier at Lillestrøm scorer... Nei, Fet scorer. Men skal sies at Kind Mikalsen scoret samtidig på Åråsen.

Marius Karlsen inn for Erik Torud. 

Nå er det 5-2 til Rømskog. Sandby med sitt fjerde.

44 min: Sanderlien skyter. Keeper redder.

Pause.

Lørenskog - Rømskog 2-6. Flies på straffe.

Vi er igang her nå. 

Fet har lagt om til 4-4-2. 

5 min: Saleh legger inn. Olsen litt for seint på ballen. Nesten.

52 min: 4-0. Christoffer Blix. Blir spilt igjennom. Scorer alene med keeper.

GK: Wasqel Saleh - kjeftbruk.

Det ble 7-2 til Rømskog mot Lørenskog 2. Sandby scoret fem mål.

Nå henger ikke Kløfta med her. Blix igjennom. Keeper redder.

57 min: Blix igjen. Keeper redder.

58 min: Adam Olsen drar av tre mann. Får ikke avsluttet.

Tolcsiner inn for Barlaug.

65 min: Kløfta alene med keeper. Hoftvedt redder.

GK på E. Søgård.

Ballen trilles frem og tilbake her ute. 

Straffe til Fet. Johnsen drar med Søgård.

GK til Johnsen.

75 min: 5-0. Espen Søgård. Setter straffen greit i hjørnet.

3-1 til Fu/Vo 2 over Nannestad.

81 min: Sanderlien skyter. Keeper redder.

87 min: Anders Schei skyter i nettveggen.

91 min: 6-0 Christoffer Blix. 

Slutt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar