lørdag 29. august 2015

Direkte fra Rømskog - Gjelleråsen

Rømskog får besøk av Gjelleråsen på Rømskogbanen. Kampen starter 15:00, og jeg følger den direkte.

Blir det mer jubel for André Sandby og Rømskog? (Foto: Espen Bråthen )
Først en harrytur, før jentene og jeg skal på kamp. Jeg håper vi sees der.

Vi er i gang.

2 min: Rolig åpning. 

Jøran Sandby hopper rundt på krykker her - ikke på banen altså. Får "dommen" på mandag.

Corner til Rømskog. Ingenting.

3 min: Frispark til GIF i god posisjon.

En dårlig variant. Svakt.

4 min: Corner til GIF.

Grandre fyrer fra 20, men over.

9 min: Stor sjanse for Fagersand. Nesten for Rømskog. Blir avklart.

12 min: Rømskog i 4-2-3-1 og GIF i lignende men mer 4-3-3.

Midtstopper Åkvåg i GIF har startet bra. Solid spiller.

Rømskog har fire mann som er et gult kort unna karantene. Kind, Jovall Dahl, Dahlum Nilsen og K. Fagersand må holde seg på matta hvis de skal spille mot Aurskog-Høland lørdag.

20 min: Corner til Gif. Klarert av Dahlum

22 min: Larsen stusses igjennom. Den blir for lang og Berger plukker den.

Hjemmelaget er merkelig tamme.

24 min: Corner til GIF. Semb header rett på Berger.

27 min: Sandby legger inn, men keeper plukker.

29 min: Larsen utfordrer på kanten. Finner ingen løsninger. Rømskog får den ut, men GIF kommer tilbake. Corner.

31 min: M. Fagersand utfordrer og får frispark. 

32 min: 1-0 André Sandby. Frisparket slåes inn på første. Keeper roter ballen inn i mål. Viktor Nilsen forstyrrer keeper.

35 min: Larsen skyter fra 20. Berger redder.

GIF startet med åtte juniorer i dag. Det ser man også. Bra spill, men litt veike foran begge måla.

39 min: Berger fanger en corner fra GIF.

43 min: Oj, stygg takling på Flies. Gult på Thomas Normann.

Keeper kaster seg foran Sandby. Bra sjanse.

PAUSE

Gjelsnesvangen og K. Fagersand ut, Bergquist og Bergsjø inn.

46 min: Stor sjanse med en gang for Bergquist. Avslutter over fra fem meter.

47 min: Frispark til GIF i god posisjon.

1-1 Joakim Hjelkerud. Skrur frisparket så og si i krysset. Stor jubel fra bortelaget. Viktig!

Guttespiller Haagensen byttes ut. Inn med Thomas Bergseth.

50 min: Bergquist dribler seg ned til høyre. Skyter fra 14 m og over mål.

Pent spill av GIF. Kommer seg fint frem på venstre. Så er de upresise. Og så kløner Rømskog til det.

53 min: Frispark i fin posisjon. Normann header men null fart i den.

55 min: Larsen skyter, med sitt gode vesntrebein, men Berger slår den over. 

Corneren avklareres.

58 min: 1-2. Fredrik Larsen. Flies bommer på ballen. Larsen avanserer og vender bort Flies. Skuddet går i Flies og i bue over Berger.

Gjelleråsen styrer alt her ute nå.

64 min: Sandby skyter utenfor fra hjørnet på seksten. Rømskog er frustrerte nå.

Bergseth gir Flies en skikkelig smell. Han er på beina igjen. Duellen var helt rein, og dommer Mahir Cagatay vinket spillet videre. Bra!

68 min: Frustrasjon på Rømskog-benken. Bærebjelker som Flies, Dahlum og Kind har vært svake. Tenker de for mye på AHFK tro...?

69 min: Grandre plukker opp en svak avklarering av Berger. Han lobber utenfor.

70 min: Grandre ut, Alexander Njøs inn.

 72 min: Simen Aaserud inn for Viktor Nilsen. 

3-4-3 på Rømskog nå. Det satses.

76 min: Battakh løper seg fri. Berger redder. Normann header corneren i nettveggen.

Larsen vender og skyter fra 23 meter. Berger redder enkelt.

Aaserud med godt raid. Felles. Gult kort til Hansen. 

79 min: Corner til Rømskog. Ingenting. Rømskog holder presset, og Kind header utenfor etter et innlegg.

83 min: 1-3. Adrian Semb. Setter inn en retur fra keeper.

84 min: 1-4. Fredrik Larsen. Han klinker ballen I mål med høyra fra ca 15 meter. Herlig scoring.

86 min: 2-4. Dahlum Nilsen. Skyter fra 16. Subber inn i nærmeste.

Nervøst på GIF-benken nå. Ødegård maner på gutta sine. Viktig, hvis dette blir tre poeng.

90 min: Larsen får Hansen på overlap. Hansen skyter utenfor.

Sandby avslutter liggende utenfor.

Flies kåret til hjemmelagets beste. Helt feil valg! Han har vært uheldig i dag.

Gult på Sandby.

SLUTT!

Ottestad - Skjetten 1-2 nå.

Asker leder 2-0 over Rælingen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar