fredag 21. august 2015

Tips foran den 17. serierunden i 4. divisjon

Kampene kommer tett nå. Den 17. serierunden spilles torsdag og fredag. Her er mine tips.
Ny hjemmekamp for Åkrene i kveld. Gjelleråsen kommer på besøk (Foto: Espen Bråthen )

Tipsene satt ikke som smurt i går. Verst var Åkrene-GIF. Sterkt av Åkrene å vinne 4-0 der.

Her er fredagens tips.

Fredagens kamper:

Fet - Eidsvold Turn 2

Det ryktes at Espen Søgård har fått en kneskade og er ute resten av sesongen. Jeg har spurt både Atle og Espen, men har ikke fått svar ennå, Erik Torud har reist på skole nå og er uaktuell resten av sesongen. Fet fikk bakoversveis mot Lørenskog, og jeg syns de virker litt tunge. Det kan helt sikkert løsne for de i kveld, fordi de er et meget godt fotballag.

Turn har imponert i det siste, og de kommer med tålig likt lag som i de forrige kampene. De er oppe på en 9. plass, men det er kun to poeng ned til nedrykk slik det er i dag. De kommer til å trenge alle poengene de kan ta fremover. Gawecki og Solberg vil helt sikkert sette Fets noe trege forsvar under press.

Nordicbet har 1,74 i odds på Eidsvold-seier. Den syns jeg er god og meget spillbar. Setter huset på den.

Mitt tips: 3-2. Blix, Sanderlien og Eriksen for Fet. Gawecki og Solberg for ET2.

Raumnes og Årnes - Kløfta

Årnes har kommet seg litt i det siste. De har klart å tette igjen litt bak, men sliter også med å score mål. De stiller også tålig likt som sist. Årnes er i bunn og grunn et godt lag, men har variert altfor mye. Jeg er spent på om lagets motivasjoner er i samsvar med trener Trond Lien.

Kløfta har ikke lagt ut laget ennå.

Kløfta har utfordringer om dagen, så oddsen på 1,80 er god hos Nordicbet på Årnes-seier.

Mitt tips: 3-1. Hansen 2 og K. S. Jensen for Årnes. Olsen for Kløfta.

Eidsvold - Rømskog

Eidsvold har et stort Rømskog-kompleks. Rømskog har vunnet alle tre kampene de har spilt mot hverandre i 4. divisjon. I kveld er Eidsvold så og si fulltallige, og de har aldri hatt et bedre utgangspunkt. De er også veldig revansjelystne.

Rømskog kommer til kampen med noen tunge forfall. Håkon Bergsjø og Marius Heggedal er skadet og Olaf Kind er på jakt. Jeg er spent jaktforfallene til Rømskog utover høsten. Jøran Sandby har heller ikke vært i draget i det siste, og Rømskog trenger han i god form.

Mitt tips: 4-1. Iversen, Rødsrud 2 og Berg Ottesen for EIF. J. Sandby for Rømskog.

Torsdag

Det er en fin serierunde. Topplagene durer på, og bunnstriden er jevnt og tøff. I kveld blir det nok ikke noe kamp på meg. Begge jentene har kvelden full av fotball selv, så det blir trening for J8 og kamp for J10 på meg i kveld.

Jeg skal uansett oppdatere så godt jeg kan fra kampene på Twitter og Facebook.

Torsdag:


Åkrene - Gjelleråsen 4-0

Hjemmelaget hang tålig godt med Aurskog-Høland tidligere i uka. Det endte til slutt med stortap, og det er sikkert på grunn av at de ikke virker spesielt godt trent. De kommer så og si med likt lag som sist. Morsomt å se at Emil Sperre Carlsen er tilbake. God spiller for noen år siden.

Gjelleråsen ligger akkurat på nedrykkspplass i 4. divisjon. De kommer med mye ungt som vanlig, men har fått inn en god forsterkning i Arben Fera. Han kommer fra Grei. De må også være tålmodige hvis de skal vinne, fordi Åkrene blir slitne. 

Mitt tips: 2-4. Baybutt 2 for Åkrene. Larsen 2, Grandre og Bergseth for GIF.

Aurskog-Høland - Fjellhamar 5-1

Det løsnet til slutt for AHFK mot Åkrene. De har vært svake i 1,5 omgang, men feide over Åkrene etter tre Østengen-scoringer. I dag er ballsentral Martin Vestreng tilbake også. Dermed går Svardahl opp på topp med Østengen. Fjellhamar er ett av to lag som har tatt poeng av hjemmelaget.

FFK kommer med bra lag i kveld. De er som vanlig dønn solide bakover med Hunstad og Roth bakerst. Det er kun AHFK og Fet som har sluppet inn færre mål.

Mitt tips: 2-1. Østengen og M. Vestreng for AHFK. Rangnes for FFK:

Nannestad  - Lørenskog 2 3-6

Det er tungt for Nannestad om dagen. Laget holder rett og slett ikke nivået i 4. divisjon. Det er egentig ikke noe mer å si. I motsatt oppgjør vant Lørenskog 12-3.

Lørenskog kommer ikke med like godt lag nå som i det siste, men storscorer Andreas Nordbye er med igjen etter å ha prøvd seg litt i første-elleveren til Lørenskog. Det blir nok uansett en storseier for Lørenskog som jager Fet og AHFK.

Mitt tips: 1-7. Eriksen for Nannestad. Nordbye 3, Kvalheim, Ouhadou 2 og Rygh.

Skedsmo 2 - Fu/Vo 2

To strake seire for Skedsmo 2 nå. Troppen i dag er litt svakere enn tidligere, men blant annet Davies, Klemp og Sandvik er med. Det er solide spillere som holder ålreit 3. divisjonsnivå. De er på samme poengsum som GIF, som ligger på nedrykk, så alle kamper fremover er viktig for S2.

Fu/Vo plukker jevnt og godt med poeng. Stallen i dag er, som Skedsmo 2, litt svakere enn tidligere. 

Mitt tips: 3-3. Davies 2 og Kilmork for S2. Rismoen, Kvalness og M. Nordby for Fu/Vo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar