lørdag 12. mars 2016

Direkte fra lørdagens fotball - med 1. kvalikrunde i NM

Perfekt lørdag for fotball. Det er en førsterunde i kvalik til NM, Skjetten mot Rælingen. Jeg stikker også innom en kort tur for å se AHFK 2 - Blaker.
Skjetten tar i mot Rælingen til kvalikkamp i NM (Foto: Espen Bråthen)
Aurskog-Høland 2 - Blaker starter 12:00. Jeg ser førsteomgangen, før jeg reiser til Skjetten stadion for å se Skjetten - Rælingen. Det blir bare viktige hendelser i den første kampen som oppdateres.

Ut på kamp, folkens!

Ser at både Skjetten og Rælingen har noen tunge forfall i dag. Skjetten kommer uten Eian og Abshir. Rælingen er uten Tjernsli og Berg.

12:01: AHFK best igang. Svardahl aktiv.
Grahn med skudd, keeper redder.

9 min: Nordseth skyter i tverrliggeren.

11 min: Godt skudd av Thoreid. Treffer innsiden av stolpen.

19 min: Haug feller Bjørklund som bakerste mann. Straffe. Burde vært klart rødt kort - får ingenting.

Kolstad bommer på straffa.

23 min: Svardahl dribler 3-4 mann, Bjørnstad redder avslutningen.

36 min: Aaserud alene med keeper. Prøver å lobber, men sklir av foten. Bjørnstad redder.

37 min: 1-0 Fredrik Sether. Aaserud med fint frispark. Sether setter den inn på bakerste.

PAUSE!

Da er det Skjetten neste. Corsaen koser seg i sola.

AHFK vant 4-0 over Blaker.

SKJETTEN - RÆLINGEN


Kampstart er 14:02.

4 min: Skjetten best igang. Hatt en avslutning.

7 min: Hjemmelaget prøver å presse høyt, men får det ikke helt til. Rælingen er bra med.

9 min: Castilla skyter over fra 22 meter.

Rælingen er flinke til å vende spillet. Skjetten spiller med en diamant på midten, så det er mye rom motsatt.

15 min: Frisapark til Skjetten. Castilla skyter utenfor.

17 min: Castilla med frispark fra venstre. Rælingen får den ut.

Mange dueller nå. Det smeller godt. Er så morsomt med ordentlig kamper igjen.

19 min:  Martin Lunde med et skudd for Rælingen. Reddes.

Corner til Skjetten. Kordahl avslutter over.

22 min: Skjetten løper i offside. Det er litt bakrom hvis de er presise.

24 min: Kordahl header. Keeper redder. Corner. Den avsluttes over fra Bjerkestrand.

25 min: 1-0 Andreas Eriksen. Gedigen keepertabbe av Marcus Granhaug. Mister ballen i beina til Eriksen. Han scorer i åpent mål.

27 min: 2-0 Robin Lindahl. Edvardsen slår en strålende ball gjennom. Lindahl lobber over utrusende keeper.

Feil ødelegger for Rælingen. Først keepertabbe, så står de altfor høyt uten press.

32 min: Lindahl igjennom igjen. Løper seg fri, men avslutter like utenfor.

35 min: 3-0 Robin Lindahl. Eriksen slår innlegg, svak klarering av Rælingen. Lindahl takker og bukker, og smeller den inn.

38 min: Eriksen kommer på venstre. Smeller ballen over.

Gult til Kian Badir. Takling og kjeftbruk.

42 min: 4-0 Daly. Rælingens stopper og kaptein Martin Haugen mister ballen på vei frem. Daly blir spilt gjennom og scorer alene med keeper.

44 min: 5-0 Robin Lindahl med sin tredje.  Monteiro roter bort ballen og Lindahl scorer alene med keeper. Flaut av Rælingen nå.

Pause!

Frustrerte Rælingen-folk i pausa. De har rett nok mange ute pga skader, men de som er på banen gjør mye feil. De kan ikke prøve å spille seg ut i det her presset - men joda.... Og da ligger de under med fem.

Vi er igang. Skjetten rett i angrep.

Castilla gått ut. Inn har Benjamin Hajji kommet for Skjetten.

48 min: Frispark til Rælingen. Dårlig utført.

50 min: 6-0 Andreas Eriksen. Spilles igjennom og avslutter kontant i keeperhjørnet.

53 min: Nå bommet Skjettens keeper, Tvinnerheim, på ballen. Rælingens spiss klarer ikke å få ballen i det åpne målet.

Ikke høyt nivå nå. Sier seg sjøl egentlig med dette resultatet.

Elias Standal og Steffen Husum kommer inn for Nilsen og Karlsen.

62 min: 7-0 Robin Lindahl. Lobber over keeper. Fin avslutning.

66 min: 8-0 Andreas Eriksen. Dytter den i åpent mål etter godt forarbeid av Daly.

Gult til Jonas Kordahl. Takling. Frispark til Rælingen i fin posisjon. Tre meter utenfor av Yad Swar.

Rælingen gjør noen bytter. Unggutter inn.

74 min: Er lite Rælingen-press nå. Corner. Oj, den får rett inn.

8-1 Yad Swar. Corneren spretter foran keeperen og går i mål. Snodig scoring.

75 min: 9-1 Elias Standal. Fint spill av Skjetten, og Standal avslutter med skudd i lengste. Kjapt svar fra Skjetten. Det er så lett for de.

Gult på Martin Haugen. Feller Hajji bakfra.Småstygt.

 78 min: Corner til Skjetten. Keeper redder headingen.

81 min: Skjetten spiller rundt. Lindahl legger inn til Daly - som smeller den i tverrliggeren fra tre meter!

Gult kort til Rælingens Temirbulatov.

86 min: 10-1 Andreas Eriksen. Løper seg fri og setter den til høyre for keeper.

89 min: 11-1 Andreas Eriksen. Får stå alene på tolv meter. Banker den i hjørnet.

Dette er så flaut av Rælingen. Faller helt sammen.

92 min: 12-1 Robin Lindahl. Eriksen bryter. Spiller til Slorafoss som slår perfekt inn til Lindahl. Avslutningen er svak men keeper klarer ikke å ta den heller.

SLUTT.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar