tirsdag 29. mars 2016

Fotballfest på Romerike

På onsdag står fotball på øverste hylle på programmet. Vi gleder oss til to fotballfester, Fu/Vo – Skjetten og Eidsvold Turn – Skedsmo, på Romerike.
Slår Andreas Eriksen (t.h) følge med Eirik Haugen og Aurskog-Høland til første NM-runde? (Foto: Espen Bråthen)
Jeg skreiv at jeg hadde gledet meg vanvittig til 1. kvalikrunde. Nå gleder jeg meg faktisk enda mer. 

Og for noen kamper vi får servert denne onsdagskvelden. Fu/Vo tar i mot Skjetten, i år igjen. Vi husker vel cupoppgjøret der i fjor med tre røde kort og masse moro. Kim Brenna mot Skjettens noe svake defensiv. Duoen Andreas Eriksen og Robn Lindahl mot Fu/Vos sterke defensiv. Andreas Castilla mot Petter Linstad i en midtbaneduell.

Eidsvold Turn møter Skedsmo – kan vi si gigantenes kamp i breddefotballen på Romerike? Garantert en tøff og underholdende kamp med flere profiler. Martin Trøen mot Kristoffer Langerud. Jon Erik Økland mot Simen Rustadbakken. Didrik Mostue mot Truong Tran. Det må bli bra det.

For å toppe det hele spiller Hauerseter borte mot Flisa samme kveld. Et Hauerseter som har fått på plass storscorer Willy Zamble, og nå blir det jevnere enn først antatt.

Fu/Vo – Skjetten

Som nevnt tidligere ble det en heftig batalje i fjor hvor FU/Vo vant 2-0. Ørjan Heiberg er borte som spiller siden i fjor, og nå styrer han Fu/Vo-skuta fra sidelinjen. Jeg mener de ikke har klart å erstatte han, men de har spedd på flere spillere i det offensive. Fu/Vo har også endret litt spillestil, og er mer ballbesittende – men fortsatt gjennombruddshissige. Det er de nødt til å være også med raske Brenna på topp. De har noen småskader, så laget er ikke klart.

Skjetten kjørte over Rælingen i 1. kvalikrunde. Eriksen og Lindahl scoret fem mål hver seg i 12-1-seieren. Grønntrøyene er gode framover og spiller med godt trøkk. Bakover er det derimot litt ruskende i 4-4-2-formasjonen sin med en diamant på midten. Får Skjetten kampen inn på sine premisser kommer de til å henge med.

Mitt tips: 3-2 til Fu/Vo. Målscorere er Brenna 2 og Hagerup for Fu/Vo. Eriksen 2 for Skjetten.

Nordicbet har 1,80 på seier til Fu/Vo. Det er et godt spill. Over 3,5 mål til 1,72 funker også.

Eidsvold Turn – Skedsmo

Turn rykket ned fra 2. divisjon i fjor, og har mistet noen viktige spillere. De har imidlertid igjen meget gode spillere som Økland, Trøen og Tran. Jeg syns også Magnus Kristengård er en meget spennende spiller. Her er det to 4-3-3-lag som møtes, og det er det laget som jobber hardest som vinner her. Som nevnt over er det mange gode spillere på Eidsvollhallen kunstgress onsdag, og jeg gleder meg til å se de i full vigør.

Jeg ser for meg at Skedsmo kommer til å trille en del ball, for å sette opp Mostue foran kassa. Eidsvold Turn er mer gjennombruddshissige og Økland/Trøen kommer til skape trøbbel for Skedsmos bakre firer. Svakheten til Skedsmo, foruten Langerud, er forsvaret. De er til tider litt naive, men jeg håper Knut Aga har fikset det i vår.

Mitt tips: 2-1 til Skedsmo. Mostue og Rustadbakken for Skedsmo. Trøen for Turn.

Oddsen hos Nordicbet var på 3,00 på Skedsmo-seier, men den har gått mye ned nå. Nå er jeg usikker på om det er noen verdi i 2,20 på bortelaget. Åpent og vanskelig å spille.

Flisa – Hauerseter

Etter at Zamble ble klar for Hauerseter gikk denne kampen fra en klar Flisa-seier til å bli en jevn kamp. Hele Hauerseter får et skikkelig løft, og det kommer de til å ta med inn i denne kampen. Zamble på topp sammen med gode Filip Hovland kommer til å gi Flisa trøbbel på onsdag – kanskje mer enn de ønsker. Jeg håper at Setra vinner, men har nok fortsatt Flisa som en liten favoritt.


Mitt tips: 4-2 til Flisa. Gundersen 2, Bye Foss og Thaqi for Flisa. Zamble og Hovland for Hauerseter.

Flisa har 1,8 i odds hos Nordicbet, og det ble spilt før Zamble kle klar. Mer usikker nå. 1,85 på over 3,5 mål er det beste spillet i denne kampen.

Det var tipsene - med forbehold om lagoppstillingene.

Nå over til det meget vanskelige valget. Skal man se førsteomgang Fu/Vo-Skjetten og så hele Eidsvold Turn - Skedsmo, eller hele den første og kun andreomgangen i den siste. Det er ca 25 minutter å kjøre fra Opakermoen til Eidsvollhallen. Dette blir et vanskelig valg.

Hvilken kamp skal du se?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar