tirsdag 15. september 2015

Tips for den 21. serierunden for 4. divisjon

Nå kommer høstens storoppgjør, pluss flere spennende oppgjør i denne runden. Her er mine tips.
Har Steffen Krogstad og AHFK hengt av Øystein Rygg og Fet nå? (Foto: Espen Bråthen )

Det er allerede spilt en kamp. Fu/Vo 2 vant 2-1 over Åkrene på søndag.

Les også: Fire lag kan rykke ned fra 3. divisjon.


Onsdag:


Gjelleråsen - Kløfta

Dette er en viktig kamp. Veldig viktig. Gjelleråsen er et av tre lag som har 22 poeng, mens Kløfta, på nedrykksplass, har 19 poeng. Her kan alt skje.

Gjelleråsen stiller årets sterkeste tropp. Sommeren nykommere Larsen og Hjelkerud har allerede løftet laget. Nå er også Henrik Bijmolen klar. Gjelleråsen har to strake seire, og de er blitt mer kyniske i spillestilen. Noe som er helt riktig.

Kløfta kommer til kampen uten Eivind Damstuen, kapteinen og mannen som holder Kløfta samme. Det er et kjedelig fravær i denne viktige kampen. I tillegg er gode Hiwa Poor ute på grunn av rødt kort i forrige kamp. Kløfta er i fritt fall med kun en seier på de siste ni kampene. Resten er tap.

Nordicbet har 1,84 i odds på Gjelleråsen-seier, og den er ganske god pga form.

Mitt tips: 4-1. Larsen 2, Bijmolen og Hjelkerud for GIF. Olsen for Kløfta.

PS! Jeg ser nå at oddsen har gått ned til 17,1 allerede, like etter at jeg la ut tipset.

Tirsdag:


Fet - Fjellhamar (1-0)

Fet har vært svake i de to siste kampene. Uavgjort mot Åkrene og tap mot Årnes holder ikke. Nå er de sju poeng bak Lørenskog 2 og ti bak AHFK. Denne kampen er heller ikke enkel. Fjellhamar er gode bakover, og de kan også frustrere Fet. Men, plutselig så løsner det for Fet igjen. Til denne kampen må Christoffer Blix og Håkon Lundberg sone for tre gule. Espen Søgård og Øystein Rygg er ute med skader. Det tynnes ut nå for Fet

Jeg trodde at Fjellhamar kunne ta poeng i denne kampen, men de mangler viktige Hunstad og Stadheim i kveld. Da blir de for veike i denne kampen. De som kommer inn i stallen er veldig unge.

Dette skrev jeg før jeg fikk se lagoppstillingene: Nordicbet har Fet som altfor stor favoritt til 1,14 i odds. Uavgjort til 8,70 skal spilles (er allerede spilt). FFK er uavgjortspesialisten i 4. divisjon.

Jeg har spilt på uavgjort, men tror nå at Fet tar dette ganske greit.

Mitt tips: 3-1. Bergan Foss, Jönsson og Sanderlien for Fet. Opstad for Fjellhamar.

Mandag:


Skedsmo 2 - Nannestad (6-0)

Det er kjedelig å gjenta seg, men her taper Nannestad igjen. De holdt overraskende EIF tålig lenge. Skedsmo 2 kommer med en god angrepsrekke, og dette blir overkjøring på kunstgresset.

Mitt tips: 5-0. Bjerkenes 2, Lobmann 2 og Furuseth for S2.

Aurskog-Høland - Lørenskog 2 (0-3)

Årets toppoppgjør. Hjemmelaget suser videre, men her møter de årets sterkeste motstand (hvis man ser bort fra vårkampen). AHFK kommer til kampen uten toppscorer Lars-Petter Østengen. De velgerå spare han i kveld på grunn av lårskaden. Helbostad er derimot tilbake nå og gir enda større bredde. Fjellheim erstatter Østengen.

Bortelaget har vært solide i år. De har vunnet flere jevne kamper og det er en styrke. De har fire poeng til Fet nå, men jeg tror de holder ut uansett. Etter AHFK har de mye enkel motstand.
Lørenskog kommer med sitt bestelag, og da skal det nok bli en heftig kamp for AHFK. Dette blir spennende.

Mitt tips: 2-2. Svardahl og M. Vestreng for AHFK. Idrissi 2 for Lørenskog 2.


Eidsvold IF - Raumnes og Årnes (1-1)

Nye Stanley Ihugba er med for første gang i kveld. En veldig stor forsterkning. Dessverre for EIF er David Jansen og Espen Berg Ottesen ute.

Årnes imponerte mot Fet i 3-0-seieren, og de jakter Rømskog/Setskog i kampen om mulig kvalikk til NM. De stiller med samme lag her såvidt jeg kan se. Spissen Mads Hansen var veldig fornøyd sist, og det er visstnok lenge siden de har hatt det så mye gøy på Årnes.

Nordicbet har EIF som favoritt til 1,43. Det syns jeg er litt for lavt pga skadene til EIF, pluss at Årnes er i god form. Kanskje man skal prøve seg på en uavgjort til 6,40 i odds.

Oppdateres når EIF har lagt ut laget sitt.

Mitt tips: 3-2. Iversen, Rødsrud og Ihugba for EIF. Sramek og Hansen for Årnes.

Eidsvold Turn 2 - Rømskog/Setskog (3-1)

Turn 2 er plutselig ikke helt klare - hvis Romerike er veldig uheldige angående 3. divisjonsnedrykk. De klarer uansett å stille et godt lag her og jakter nye poeng.

Rømskog er uten den skadete trioen J. Sandby, Heggedal og Holmedahl. Det merkes. I tillegg er Torbjørn Dahlum Nilsen ute med fem gule kort. Olaf Kind er tilbake etter sin suspensjon. Håkon Bergsjø flyttes opp på midtbanen.

Mitt tips: 3-2. Solberg og Kristiansen 2 for ET2 og A. Sandby og Kind for R/S.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar