lørdag 6. juni 2015

Direkte fra lørdagens lokalfotball

Endelig lørdag. Det er flere spennende kamper i dag, og jeg velger å reise for å se Fu/Vo mot Rælingen. 
Kim Brenna (t.v) møter Rælingen i dag (Foto: Espen Bråthen )
Valget sitter langt inne fordi det er toppkamp mellom Hauerseter og Asker i dag også, men fordi det er to lokale lag i aksjon på Opakermoen så blir det en reise dit. I tillegg har jeg ikke fått sett Rælingen ennå i år, så det er på tide.

3. divisjon:

Fu/Vo - Rælingen
Hauerseter - Asker
Grue - Gjerdrum

Nordicbet har odds på alle kampene. Det ser "dessverre" ut at de har truffet godt med oddssettingen i dag. Jeg kommer uansett til å sette noen penger på Gjerdrum til 2,25 i odds i dag. I tillegg så er oddsen på Asker for lav borte mot Hauerseter. Jeg setter noen kroner på +1 på Hauerseter og hjemmeseier til 2,95.

2. divisjon:

Egersund - Ull/Kisa
Odda - Eidsvold Turn

Fu/Vos lag: Thomsen, Bråthen, Sannerud, Severeide, Bentsen, Heiberg, Linstad, Torgnesskar, Finstad, Brenna, Skolbekken.

Rælingen: Wilhelmsen, Haugen, Monteiro, Fjeldheim, Manea, Harsjøen, Sælleg, B. Swar, Lamptey, Krolokowski, Y. Swar

Jeg er på Opakermoen like før kampen.

Uff da. Ulykke like før Opakermoen. Politi, sykebil og brannbil står i veien her.

Overskyet men oppholdsvær. Det er bare å komme på kamp.


Starter om ett minutt. 

Rælingens Christian Lamptey har spilt for Fu/Vo tidligere.

2 min: FuVo best i starten. Torgnesskar med et godt forsøk. Over.

5 min: Blir slått langt fra begge lag. Uten uttelling.

6 min: Heiberg med frispark. Godt slått, men går forbi alle.

Rælingen kommer med B.Swar. Svak avslutning. Thomsen fanger.
 
8 min: To cornere for hjemmelaget. Den siste svakt slått av Linstad.

Nå stikker sola seg fram litt også. Herlig lørdag.

11 min: Finstad kommer igjennom på venstresiden. Innlegget stoppes av Haugen. Linstad plukker opp ballen men får ikke bestemt seg.

12 min: 1-0. Petter Linstad. Dytter inn ballen etter en FuVo-corner. Tafatt av bortelaget.

FuVo prøver nok en gang å slå langt på Brenna. Svakt.

16 min: 2-0. Kim Brenna. Han løper igjennom og scorer sikkert alene med keeper. 

Torgnesskar vinner ballen. Spiller til Skolbekken. Innlegget fra dødlinjen er svakt.

@AskerFotball: 1-0! Lyngen på frispark

Nå er det mye feil her ute. De kan verken skylde på vær eller bane. 

23 min: Yas Swar skyter fra 23 meter. Langt utenfor.

Gult kort på Monteiro.

28 min: Fint spill av FuVo. Skolbekken legger ned til Lindstad. Han skyter over.

@AskerFotball: 1-1! Lang ball som midtstooperne våre sover søtt på. Det straffer seg.

2-1 til Asker over Hauerseter nå.

33 min: Brenna kriger til seg ballen. Spiller inn til Linstad som bommer.

Corner til FuVo. Torgnesskar avslutter rett på keeper.

Bråthen kommer på høyresiden. Innlegget treffer de blåe.

36 min: Finstad legger inn. Rælingen-forsvaret bommer på ballen, men får den til slutt ut.

Finstad løper seg fri. Skyter like over.

38 min: Oj, Brenna på vei igjennom, men faller. Assistentdommer vinker for frispark. Der hadde han kanskje vært alene med keeper. Kun frispark. Rælingen syns ikke at det er noe.

Frisparket får de ikke noe ut av.

Rælingen får ikke til noe som helst.

Grue - Gjerdrum 1-1.

Hauerseter - Asker 1-3.

PAUSE.

Vi er igang. Det tordner og lyner nå.

Der kom regnet. Hagl faktisk.


49 min: Lagene er også preget av været. Det hagler i to minutter, opphold i ert minutt. Rett over jordet er det blå himmel.

52 min: Sannerud skyter over.

@UllKisaFotball: 2-1-tap mot Egersund. Bare å løfte seg til neste hjemmekamp mot Odda nå!

Hauerseter reduserer. 2-3 mot Asker nå.

54 min: Manea prøver seg. Thomsen har kontroll. Rælingen er faktisk med nå.

56 min: Finstad løper seg fri på høyre. Innlegget tar Fjeldheim seg av.

Corner til Rælingen. Den heades like over Swar.

Emblemsvåg er oppgitt over eget lag nå.

61 min: Finstad vinner ballen fra Manea, innenfor seksten. Verken Linstad eller Brenna får avsluttet.

Sola skinner og regnet spruter.

65 min: Skolbekken ut, Peder Ruud kommer inn

Der fikk jeg røre ballen også. Pent mottak.

Brenna avslutter fra 16. Treffer dårlig og ballen går utenfor.

69 min: Aso inn for Manea.

74 min: Sannerud prøver igjen. Utenfor.

75 min: Sivert Dæhlie inn for Linstad.

Corner til FuVo.

80 min: Bentsen header corneren over. Godt slått av Brenna.

Nå skinner sola og livet er faktisk herlig.

82 min: Rælingen kommer ikke til sjanser.

Det har FuVo! Brenna løper mot mål. Fjeldheim og keeper rydder opp.

Asker øker til 4-2 mot Hauerseter.

Det er fortsatt 1-1 mellom Grue og Gjerdum.

85 min: Westerheim inn for Brenna.

86 min: Sjanse til Lamptey. Krolikowski drar seg fri. Spiller inn men Lamptey rekker den ikke.

Kent Sælleg skyter godt. Like utenfor Thomsens stolpe.

89 min: Dæhlie scorer, men får ballen for seint og han er i offside.

Passert 90 minutter nå. To minutter igjen sier dommer.

92 min: 3-0. Preben Finstad. Dæhlie med godt forarbeid. Dytter ballen til Finstad som scoret.

SLUTT.

Grue - Gjerdum 1-2 nå.

Kommer sak når jeg er hjemme igjen.

@fredriksan: Grue - Gjerdrum 2-2. 92 min. Gjeterud jr. berger poeng. Slutt. Viktig med poeng før St. Hans. #breddefotball


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar