tirsdag 2. juni 2015

Eidsvold IF har lagt inn protest etter kampen mot Fet

Siste nytt fra kveldens 4. divisjons er at Eidsvold IF har lagt inn en protest etter kampen mot Fet. Fet vant 3-2.
Eidsvold IF har lagt inn en protest etter kampen mot Fet. Her ved Marius Rødsrud (Foto: Espen Bråthen ).
Årsaken er at da Fet reduserte på overtid i førsteomgangen så hoppet dommeren over avspark og blåste direkte av omgangen. Det skal være et regelbrudd. Jeg har leita litt i reglene, men har ikke funnet noe ennå. Jeg har prøvd å få ut litt mer informasjon også, men Eidsvold IF vil ikke kommentere saken.

OPPDATERT: Dette står i Spillereglene 2015, side 20.

REGEL 8 SPILLETS BEGYNNELSE DEFINISJON AV AVSPARK Avspark er en måte å starte eller gjennoppta spillet på:

• Ved kampens begynnelse
• Etter mål er scoret

Hvordan tolkningen kommer inn her er jeg usikker på.

- Det er synd man skal være så usportslig i breddefotballen, men regner med at protesten ikke blir tatt til følge da det har null å si på resultatet. Gleder oss allerede til oppgjøret til høsten, sier Fets trener Atle Søgård.

Det var grums før kampen etter Eidsvold ønsket å utsette kampen på grunn av få spillere. De klarte å stable sammen et lag, og de ledet faktisk 2-0 en stund. Fet vant til slutt fortjent 3-2.

Jeg oppdaterer når jeg veit litt mer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar